Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w kwietniu 2014 roku zajął Polsat, rok wcześniej będący na trzeciej pozycji. Udział tego kanału względem kwietnia 2013 roku wzrósł o 0,32 proc. i wyniósł 12,65 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Był to jedyny wzrost wśród kanałów tzw. „wielkiej czwórki”.
Z pierwszej lokaty na drugą spadła TVP1, której udział zmalał o 8,29 proc. do 12,39 proc. Największy spadek wśród czołowych stacji, wynoszący 10,92 proc., zanotował TVN. Znalazł się on na trzecim miejscu z wynikiem 12,39 proc. Czwarta lokata należała do TVP2, której udział wyniósł już tylko 9,55 proc. po spadku o 8,96 proc.
Ogółem łączny udział czterech głównych stacji telewizyjnych w analizowanym okresie spadł z 50,35 proc. do 46,83 proc.

Pierwszą piątkę zestawienia zamyka naziemny kanał TVN7, którego udział zmalał o 1,12 proc. do 3,54 proc. Oczko niżej znalazł się natomiast także nadający w naziemnej telewizji cyfrowej kanał TV Puls, notujący największy wzrost w pierwszej dziesiątce rankingu. Jego udział poszedł do góry o 14,59 proc. i wyniósł 3,22 proc.
Najwięcej w top 10 stracił natomiast kanał TV4, który spadł z miejsca szóstego na ósme. Zanotował on spadek o 21,34 proc., a jego wynik to 2,58 proc.
Na kolejnych podstronach rankingi kanałów w grupie 16-49 oraz najpopularniejszych programów
W najważniejszej dla reklamodawców grupie komercyjnej 16-49 pozycja lidera należała także do Polsatu, której udział w kwietniu br. poszedł do góry o 2,72 proc. do poziomu 14,33 proc. Był to jedyny wzrost wśród głównych stacji.
Na drugim miejscu znalazł się TVN z udziałem wynoszącym 14 proc. po spadku o 10,26 proc. Trzecia pozycja należała do TVP1 (8,68 proc., w dół o 11,70 proc.), a na czwartej uplasowała się TVP2. Jej udział zmalał aż o 13,49 proc., czyli najbardziej wśród głównych stacji i wyniósł 7,95 proc.

Pierwszą piątkę zestawienia zamyka tutaj stacja TV Puls, która względem kwietnia 2013 roku zanotowała wzrost udziału o 22,59 proc. do 3,69 proc. Rok wcześniej kanał ten był szósty.
Największy wzrost udziału w top 10 grupy komercyjnej, wynoszący aż 73,75 proc. zanotował będący na 10. lokacie kanał Puls 2.
Wśród widzów w wieku 16-49 lat zamieszkałych w miastach pozycja lidera należała już do kanału TVN, którego średni udział wyniósł tutaj 15,31 proc., po spadku o 9,14 proc. Drugie miejsce przypadło Polsatowi (13,75 proc. udziału; w górę o 6,34 proc.). Kolejne pozycje zajęły: TVP1 (8,06 proc.; w dół o 8,62 proc.) i TVP2 (7,25 proc.; w dół o 10,38 proc.).
W kwietniu 2014 roku największą widownię zgromadził odcinek serialu TVP2 „M jak miłość”, nadany 1 kwietnia br. Obejrzało go 7,53 mln osób. Drugie miejsce zajęła emitowana w TVP1 msza kanonizacyjna Jana Pawła II i Jana XXIII. Śledziło ją średnio 6,71 mln widzów. Trzecia lokata należała również do pozycji z oferty Jedynki - chodzi o serial „Ranczo” z widownią wynoszącą 6,51 mln osób.

W zestawieniu dwudziestu najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo jedenaście miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Cztery lokaty należały do programów TVP2, trzy miejsca zajął Polsat, a dwa - TVN.
W zestawieniu dwudziestu najchętniej oglądanych programów w grupie 16-49 najwięcej, bo osiem miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1.











