W I kwartale 2016 roku najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 754,02 mln zł, odnotował Polsat. Jego przychody były o 10,17 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zmniejszyły się o 1,63 proc. do 594 mln zł. Na ostatniej pozycji podium uplasowała się TVP1 (377,12 mln zł; wzrost o 19,01 proc.). Tuż za podium znalazła się TVP2 (272,38 mln zł; do góry o 6,11 proc.).
Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazła się stacja TV4 z wpływami na poziomie 157,60 mln zł i wzrostem o 27,54 proc. - największym w pierwszej dziesiątce zestawienia.
Z kolei największy spadek w top 10 odnotował AXN - było to 8,21 proc. do 93,85 mln zł.
Najwięcej na reklamę w telewizji w I kwartale br. wydała firma farmaceutyczna Aflofarm. Jej wydatki spadły rok do roku o 20,93 proc. do 321,91 mln zł. Kolejne miejsca zajęły: Nestle (165,30 mln zł; do góry o 17,57 proc.) i Polpharma (145,63 mln zł; do góry o 68,89 proc.).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tvp1-liderem-w-lutym-tvn-wyprzedzil-polsat-w-grupie-16-49-udzial-wielkiej-czworki-zmalal-do-42-31-proc ##
Dodajmy, że w I kwartale 2016 roku cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 5,18 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 8,84 proc.
Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.











