Polska-Czechy: 14,1 mln widzów, Rosja-Grecja: 1,9 mln (wszystkie mecze minuta po minucie)

Sobotni mecz Polska-Czechy oglądało 14,07 mln widzów, a emitowane równolegle spotkanie Rosja-Grecja tylko 1,9 mln osób. Z kolei w niedzielę mecz Portugalii i Holandii miał o milion widzów więcej niż mecz Niemcy-Dania. W naszym raporcie wszystkie dane minuta po minucie.

PP
PP
Udostępnij artykuł:

Łączna średnia widownia meczu Polska-Czechy, rozgrywanego na stadionie we Wrocławiu, skąd transmitowały go w sobotę 16 czerwca br. od 20.45 kanały TVP1, TVP HD i TVP Sport wyniosła 14,07 mln widzów. Spotkanie dało tym stacjom sumarczyny udział w rynku na poziomie 81,28 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. W szczytowym momencie stracie Polaków i Czechów śledziło nawet 15,5 mln widzów, ale ten peak nastąpił nie pod koniec pojedynku, jak miało to miejsce przy poprzednich meczach Polaków, ale pod koniec pierwszej połowy. W ostatnich minutach spotkania niektórzy widzowie zawiedzeni tym, że przegrywamy, rezygnowali już z oglądania meczu. Spotkanie zakończyło się  wygraną Czechów 1:0.

Emitowane równolegle spotkanie reprezentacji Rosji i Grecji śledziło w TVP2 średnio 1,91 mln widzów przy udziale wynoszącym 11,04 proc. Jednak tak wysoka średnia oglądalność to efekt tego, że po zakończeniu pierwszej i drugiej połowy meczu Polska-Czechy widzowie masowo przełączali się na TVP2, by podejrzeć, co się dzieje w meczu Rosjan i Grejów, rozgrywanym w Warszawie. W tych momentach widownia sięgała nawet ponad 6 mln osób. Jednak przez większość spotkania kształtowała się ona poniżej poziomu miliona widzów, a w pierwszej połowie nawet poniżej pół miliona oglądających. Grecja wygrała ten mecz 1:0. Spośród niedzielnych meczów emitowanych także tej samej porze większą oglądalność miał nadawany w TVP1 i TVP HD mecz Portugalia-Holandia, który śledziło 4,27 mln widzów przy udziale na poziomie 28,49 proc. Portugalia triumfowała w tym pojedynku 2:1. Z kolei spotkanie Niemców i Danii w TVP2 i TVP Sport oglądało średnio 3,23 mln osób, a udział tych stacji wyniósł 21,62 proc. Mecz zakończył się wygraną Niemców 2:1. Z wykresów oglądalności obu spotkań wynika, że kibice chętnie przełączali się między jednym meczem a drugim. Ich łączna widownia wyniosła 7,5 mln osób.

grafika

W piątek 15 czerwca mecze eliminacyjne Euro 2012 nadawano jeszcze o różnych porach. Hitem tego dnia było spotkanie Szwecji i Anglii, które o 20.50 do TVP1, TVP HD i TVP Sport przyciągnęło 6,92 mln widzów, a udział tych stacji wyniósł 50,42 proc. Anglia wygrała to starcie 3:2. Natomiast nadawane o 18.00 w TVP2, TVP HD i TVP Sport spotkanie Ukrainy z Francją miało 5,29 mln widzów przy udziale na poziomie 45,82 proc. Mecz ten został na kilkadziesiąt minut przerwany z powodu burzy, a zakończył się wygraną Francji 2:0.

grafika

Największą dotąd oglądalność spośród meczów Euro 2012 miało spotkanie Polska-Rosja, które we wtorek 12 czerwca br. obejrzało na trzech antenach TVP średnio 14,7 mln widzów (poznaj szczegóły). >>> Widownia meczów Euro 2012 - 8, 9 i 10 czerwca 2012 >>> Widownia meczów Euro 2012 - 11 czerwca 2012

>>> Widownia meczów Euro 2012 - 14 czerwca 2012 Pomiar telemetryczny Nielsen Audience Measurement nie obejmuje osób oglądających mecze w strefach kibica czy w lokalach gastronomicznych, ani gości odwiedzających panelistów w domach. Dane TVP1 i TVP2 obejmuję łączną widownię tych stacji zarówno w standardowej rozdzielczości jak i w wysokiej rozdzielczości.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"