Polska e-reklama: ARBO wyprzedza Google

W listopadzie ub.r. ARBOinteractive było największą siecią reklamową w polskim internecie. Liderujące wcześniej w tym zestawieniu Google spadło na drugie miejsce.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Serwisy Grupy ARBOinteractive w listopadzie ub.r. odwiedziło prawie 17 mln użytkowników, zapewniając im zasięg wynoszący niecałe 93 proc. Dzięki temu ARBOinteractive wyprzedziło Google, stając się największą siecią reklamową w polskim internecie. Google straciło pozycję lidera po raz pierwszy od października 2007 roku.

Ten wzrost zasięgu ARBOinteractive wynika przede wszystkim z przejęcia przez tę sieć sprzedaży reklam w serwisach z Grupy Pino.pl, które odwiedza miesięcznie ok. miliona użytkowników (więcej na ten temat).

 Jeszcze w czerwcu ub.r. to Google oferowało reklamodawcom największy zasięg w polskim internecie (zobacz całe zestawienie z tego okresu). Jednak w ciągu pięciu miesięcy serwisy giganta z Mountain View zyskały ok. 500 tys. użytkowników w naszym kraju, podczas gdy witryny Grupy ARBOinteractive – ok. 900 tys.

Z czołówki internetowych sieci reklamowych wypadł Ad.net, należący do będącej w stanie upadłości Internet Group (więcej o tej firmie). Pod koniec roku z Ad.netu odeszli zarządzający nim Maciej Mincer i Maciej Musioł, którzy objęli kierownictwo w nowej sieci reklamowej – Evolution Media Net (więcej o niej).

grafika

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele