Polska reklama urosła o 16 proc., Unilever wydał najwięcej

W Polsce na reklamę w mediach tradycyjnych wydano w ub.r. niecałe 16 proc. więcej niż rok wcześniej. Największym marketerem był Unilever Polska, który zwiększył swój budżet reklamowy o 24 proc.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Z cennikowych danych przygotowanych przez Kantar Media (dawniej Expert Monitor) wynika, że w 2010 roku na reklamę w telewizji, radiu, prasie, kinach i na outdoorze wydano w Polsce 23,77 mld zł. Oznacza to wzrost o dokładnie 15,97 proc. w porównaniu do 2009 roku. 10 największych marketerów zwiększyło swoje budżety reklamowe jeszcze bardziej – o 27,8 proc.

Zdecydowanie największy reklamodawca na polskim rynku – Unilever – na reklamę w mediach tradycyjnych przeznaczył o 24,2 proc. więcej niż rok wcześniej. Taki sam wzrost wydatków reklamowych zanotował Polkomtel. Jeszcze bardziej swoje budżety reklamowe zwiększyły Procter & Gamble DS Polska (o 31,2 proc.) i Danone (o 29,5 proc.). Jednocyfrowy wzrost tych wydatków zanotowały za to L'Oreal Polska (2 proc.), PTK Centertel (5,9 proc.) i US Pharmacia (9,5 proc.) .

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+