Polska rynkiem z jedną z największych powierzchni handlowych w Europie

Po dwudziestu latach rozwoju, polski rynek powierzchni handlowych stał się rynkiem dojrzałym. Na koniec 2013 roku w Polsce funkcjonowało 416 obiektów handlowych o łącznej powierzchni najmu ponad 9,84 mln mkw. Raport Polskiej Rady Centrów Handlowych podaje, że w pierwszym kwartale 2014 roku na polskim rynku przybyło około 160 tys. mkw. powierzchni handlowej.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Nad Wisłą przekroczona została bariera 10 mln mkw. co potwierdza pozycję Polski jako rynku z jedną z największych powierzchni handlowych w Europie. Dla porównania, największym rynkiem na naszym kontynencie jest Francja z około 17,5 mln mkw. przeznaczonymi pod nowoczesny handel – mówi Anna Szmeja-Kroplewska, Dyrektor Generalny Polskiej Rady Centrów Handlowych.  

Sektor handlowy w Polsce korzysta z silnego popytu wewnętrznego. Nawet trudne czasy spowolnienia nie zniechęciły Polaków do zakupów. To dobre wiadomości dla sieci handlowych. Z punktu widzenia inwestora w najbliższych latach na powierzchniach handlowych trudno będzie stracić choć, trzeba wiedzieć w co zainwestować. Prognozy dotyczące wzrostu PKB i konsumpcji są dobre (w kwietniu polskie Ministerstwo Gospodarki podniosło tegoroczną prognozę wzrostu PKB z 3 proc. do 3,3 proc), ale polski rynek powierzchni handlowych dojrzał i wymaga profesjonalnego podejścia.

Polski rynek powierzchni handlowych ewoluuje. Sieci handlowe będą potrzebować powierzchni handlowych skrojonych na miarę miejsca, w którym się znajdują. Rynek powierzchni handlowych w Polsce jest bardzo zróżnicowany pod względem stopnia rozwoju. Dla przykładu rynki największych polskich miast charakteryzują się bogatą ofertą ilościową centrów handlowych, ale głównie centrów handlowych. Mało znajdziemy na nich ulic handlowych, czy też innych handlowych formatów. Jednocześnie w Polsce jest wiele mniejszych, lokalnych rynków, na których podaż nowoczesnych powierzchni handlowych nie istnieje. Taka sytuacja tworzy możliwości dla sieci handlowych, deweloperów i inwestorów, ale także dla miast i ich mieszkańców. Oczywiście, aby odnieść biznesowy sukces i stworzyć powierzchnie handlowe, które będą wartością dodaną dla miejsc, w których powstaną, niezbędne jest doświadczenie i odpowiednia wiedza. W moim przekonaniu możemy oczekiwać dużych zmian na polskim rynku - wchodzimy w nowy cykl rozwoju polskiego rynku powierzchni handlowych - mówi Fabrice Paumelle, Dyrektor Działu Powierzchni Handlowych w BNP Paribas Real Estate, wiodącej na europejskim rynku nieruchomości firmie doradczej.

W związku z dynamicznie rozwijającym się rynkiem powierzchni handlowych i rosnącymi rynkowymi potrzebami Polska Rada Centrów Handlowych organizuje targi Retail Destination Initiative (ReDI), które odbędą się w dniach 28-29 maja na Stadionie Narodowym w Warszawie. Wydarzenie to będzie platformą spotkań przedstawicieli samorządów, deweloperów, inwestorów oraz najemców powierzchni handlowych, którzy działają na polskim rynku oraz rynkach Europy Środkowo-Wschodniej lub też poszukują w tym atrakcyjnym regionie możliwości inwestycyjnych. Jednym z patronów wydarzenia jest Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych, a partnerem strategicznym – firma BNP Paribas Real Estate, będąca częścią Grupy BNP Paribas. 

Targi ReDI to:

  • Prezentacje nowych i istniejących centrów handlowych z Polski i regionu Europy Środkowej i Wschodniej (CEE)
  • Prezentacje sieci handlowych chcących wejść na polski rynek i rynki CEE
  • Centrum wsparcia rozwoju sieci handlowych i franczyzy
  • Platforma rozwoju centrów i ulic handlowych w Polsce
  • Prezentacje nowych technologii i usług dla najemców powierzchni handlowych oraz centrów i ulic handlowych

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów