Ponad 900 mieszkańców Tarnowa odwiedziło mobilny Gabinet Zdrowych Zatok

W miniony weekend tarnowianie mogli skorzystać z bezpłatnych badań przesiewowych w kierunku rozpoznania zapalenia zatok przynosowych oraz konsultacji laryngologicznych w ramach ogólnopolskiej kampanii „Zdrowe Zatoki”. Nowoczesny mobilny gabinet czekał na wszystkich chętnych w Galerii Tarnovia. W ciągu trzech dni badaniom poddało się 937 osób.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Tarnów to trzecie miasto na trasie tegorocznej, dwunastej już edycji kampanii. Do tej pory, we wszystkich odsłonach z bezpłatnych badań termowizyjnych i konsultacji laryngologicznych skorzystało ponad 84.000 osób.

Mieszkańcy Tarnowa licznie odwiedzali Mobilny Gabinet Zdrowych Zatok. Wiele osób nie zdawało sobie sprawy, że z pozoru zwykły katar, zatkany nos, czy ból głowy może być pierwszym symptomem zapalenia zatok. W tej edycji podczas spotkań z mieszkańcami kolejnych miast przypominamy, że nieleczone zapalenie zatok może doprowadzić do poważnych powikłań – powiedziała laryngolog dr Paulina Szczęsnowicz-Dąbrowska ze Szpitala Klinicznego w Warszawie, koordynująca badania w Lublinie.

Mieszkańcy Tarnowa, u których podczas badań termowizyjnych stwierdzono nieprawidłowości w obrębie zatok przynosowych, zostali skierowani na dalsze bezpłatne konsultacje laryngologiczne do specjalistycznej placówki.

Dodatkowo, wszystkie przebadane osoby otrzymały komplet materiałów edukacyjnych m.in. z opisem najważniejszych zasad pomocnych w utrzymaniu nosa i zatok w dobrej kondycji przez cały rok.

Mobilny gabinet „Zdrowych Zatok” na początku 2014 roku zawita jeszcze do Gliwic, Gdańska i Poznania.

O AKCJI

Kampania „Zdrowe Zatoki”, pod patronatem marki Ibuprom Zatoki, jest realizowana od 2003 roku. Celem akcji jest podniesienie świadomości Polaków na temat specyfiki zapalenia zatok przynosowych i metod jego rozpoznawania, zwrócenie uwagi na konieczność podejmowania działań profilaktycznych oraz stosowania właściwej diagnostyki i leczenia. Jest to jedyna kampania, która tak wnikliwie porusza zagadnienia związane z problemami bólów i zapalenia zatok. Szczegółowe informacje o samym badaniu i o akcji są dostępne na stronie internetowej: http://www.zdrowezatoki.pl/

Nad merytorycznym przebiegiem kampanii czuwa Rada Programowa, którą tworzą prof. dr hab. med. Dariusz Jurkiewicz, Kierownik Kliniki Otolaryngologicznej WIM CSK MON w Warszawie, dr n. med. Piotr Rapiejko specjalista otolaryngolog.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"