Ponad połowa globalnego rynku reklamy mobilnej dla Google, zyskuje Facebook

Google zdobędzie w 2013 roku ponad połowę globalnego rynku reklamy w mobilnym internecie. Znacząco wzrośnie udział Facebooka - szacuje firma eMarketer.

km
km
Udostępnij artykuł:

Według eMarketera, wartość globalnego rynku reklamy w mobilnej sieci zwiększy się w bieżącym roku o 89 proc., do 16,65 miliarda dolarów.

Ponad połowa przychodu (53,17 proc.), czyli nieznacznie więcej niż w 2012 roku (52,36 proc.), ma trafić do Google. Znaczący wzrost prognozowany jest dla Facebooka - z 5,35 proc. do 15,8 proc. Na kolejnych miejscach mają być Pandora, YP, Twitter i Millenial Media.

grafika

Google i Facebook są czołowymi wydawcami reklam także w całej sieci. Gigant z Mountain View ma w tym roku mieć 32,84 proc. udziału w globalnym przychodzie z reklamy online, wobec 31,46 proc. w roku ubiegłym. W przypadku społecznościowego portalu przewidywany jest wzrost z 4,11 proc. do 5,41 proc.

Nieznaczny spadek ma zanotować trzecie w rankingu Yahoo!, a minimalny wzrost - czwarty Microsoft. Kolejne miejsca mają należeć do IAC, AOL, Amazonu, Twittera, Pandory, LinkedIn i Millenial Media.

grafika

Cały globalny rynek internetowej reklamy ma w 2013 roku osiągnąć wartość 117,6 miliarda dolarów, w porównaniu do 104,04 miliarda dolarów w roku 2012. 38,62 miliarda dolarów ma trafić do Google, a 6,36 miliardów dolarów - do Facebooka.

grafika

 

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele