Ponad połowa specjalistów i menedżerów planuje zmianę pracy

Ponad 50 proc. specjalistów i menedżerów w Polsce planuje w przeciągu najbliższych miesięcy zmienić pracę, a co czwarty z nich poszukuje jej aktywnie. 24 proc. specjalistów i menedżerów z obszaru sales & marketing nie poszukuję pracy w ogóle, a 46 proc. robi to w sposób bierny - wynika z badania Antal International.

km
km
Udostępnij artykuł:

54 proc. badanych z obszaru sales & marketing dopuszcza możliwość przekwalifikowania się by podjąć prace w innej niż dotychczas dyscyplinie zawodowej. 52 proc. z nich przyznało się, że zmieniało miejsce zamieszkania ze względu na podjęcie nowej pracy.

grafika

W ciągu roku specjaliści i menedżerowie związani z obszarem sales & marketing otrzymali średnio 6 zaproszeń do projektów rekrutacyjnych.

grafika

Mimo deklaracji chęci zmiany pracy, specjaliści i menedżerowie coraz mniej aktywnie jej poszukują. 27 proc. z nich poszukuje aktywnie pracy, a 51 proc. biernie (cv jest dostępne na portalach rekrutacyjnych i społecznościowych i respondenci są otwarci na nowe propozycje zawodowe). 22 proc. pracowników średniego i wyższego szczebla w ogóle nie poszukuje nowego zatrudnienia. Jednak większość badanych osób (96 proc.) jest gotowa rozważyć ofertę otrzymaną bezpośrednio od rekrutera.

grafika

Badanie "Aktywność specjalistów i menedżerów na rynku pracy" zostało przeprowadzone przez Antal International w dniach 12-21 maja 2014 r. metodą CAWI na grupie 1236 respondentów z Polski, w tym 30 proc. kobiet i 70 proc. mężczyzn. 49 proc. respondentów stanowili specjaliści, a 51 proc. - menedżerowie. Badanie było anonimowe.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii