Osoby posiadające rachunek w mBanku lub Orange Finanse będą mogły samodzielnie złożyć wniosek o wypłatę świadczenia w programie „Rodzina 500 plus” przez internet od pierwszego dnia startu programu, czyli 1 kwietnia br.
Formularz wniosku będzie dostępny w systemie bankowości elektronicznej po zalogowaniu się do banku. Bank przekazuje wniosek klienta do systemu administracji publicznej (Emp@tia), natomiast wydanie decyzji odnośnie przyznania świadczenia należy do właściwego terytorialnie organu administracji. - "Rodzina 500 plus" to realna pomoc w wychowywaniu dzieci. Cieszę się, że w program włączyły się też banki. Możliwość złożenia wniosku dzięki bankowości elektronicznej to duże ułatwienie dla rodziców i nowa jakość w komunikacji z obywatelami - mówi Elżbieta Rafalska, minister rodziny, pracy i polityki społecznej.

- Udział mBanku w tym projekcie jest jednym z pierwszych kroków do włączenia banków w projekt e-administracji i szansą na masowe udostępnienie obywatelom w tej formie innych usług publicznych. Docelowo chcemy rozwijać listę spraw urzędowych, które będzie można sprawnie zrealizować za pośrednictwem banku – mówi Cezary Kocik, wiceprezes Zarządu ds. bankowości detalicznej.
Możliwość złożenia wniosku będzie dostępna dla wszystkich, którzy posiadają już rachunek w mBanku lub Orange Finanse otwarty w placówce lub za pośrednictwem kuriera.
Więcej informacji dostępnych na stronie www.mBank.pl

dostarczył
infoWire.pl











