Powstaje Branżowe Centrum Umiejętności w Białymstoku. Partnerami IAB Polska i SAR

W Białymstoku zainaugurowano współpracę na rzecz utworzenia i rozwoju ogólnopolskiego Branżowego Centrum Umiejętności (BCU) w dziedzinie reklamy. Partnerami przedsięwzięcia są: Miasto Białystok, Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska oraz Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Powstaje Branżowe Centrum Umiejętności w Białymstoku. Partnerami IAB Polska i SAR

BCU jest finansowane z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności w ramach konkursu „Utworzenie i wsparcie funkcjonowania 120 branżowych centrów umiejętności (BCU)”. Ma być zaawansowaną technologicznie placówką, która stanie się krajowym liderem w kształceniu przyszłych specjalistów branży reklamowej.

W Polsce obecnie funkcjonuje 270 szkół, w których zawodu technika reklamy uczy się 25 333 uczniów. Powstanie Branżowego Centrum Umiejętności w Białymstoku ma na celu wsparcie kształcenia zawodowego, rozwój kompetencji oraz przygotowanie młodych ludzi do pracy w dynamicznie zmieniającej się branży reklamowej.

- Rozpoczęcie współpracy partnerskiej na rzecz utworzenia Branżowego Centrum Umiejętności to ważny krok w kierunku integracji świata edukacji i biznesu. Innowacyjny model kształcenia, jaki oferuje BCU daje wiele możliwości wspierania młodych ludzi w efektywnym zdobywaniu kompetencji niezbędnych na dynamicznym rynku pracy w marketingu. Jestem przekonany, że takie przedsięwzięcia przyczyniają się do budowania wizerunku środowiska cyfrowego jako atrakcyjnego miejsca pracy, który daje nieograniczone pole rozwoju zawodowego. To z kolei doskonale wpisuje się w aktualne potrzeby branży komunikacji marketingowej, a także działalność naszych organizacji– mówi Włodzimierz Schmidt, Prezes Zarządu IAB Polska.

Wspólna inicjatywa dla przyszłości reklamy

Umowa partnerska, podpisana przez ZSTiO w Białymstoku, IAB Polska oraz SAR, ma być symbolem nowej jakości w edukacji zawodowej. Dzięki niej młodzież, dorośli oraz nauczyciele z całej Polski zyskają dostęp do innowacyjnych programów nauczania, które obejmują m.in.:    naukę najnowszych technologii, takich jak sztuczna inteligencja, analiza danych czy reklama cyfrowa, wprowadzenie zagadnień związanych ze zrównoważonym rozwojem i ekologią (ESG) do programów szkoleniowych, możliwość korzystania z najnowszego sprzętu oraz metodologii dostosowanych do wymagań branży.

- SAR od lat wspiera rozwój kompetencji w sektorze komunikacji marketingowej, dlatego powstanie Branżowego Centrum Umiejętności w Białymstoku to dla nas naturalne rozszerzenie działań. Dzięki tej współpracy możemy efektywnie wpływać na kształtowanie przyszłych pracowników branży, zapewniając dostęp do nowoczesnych technologii i standardów edukacyjnych, które są fundamentem naszej misji. Ważnym fundamentem działania BCU jest także zaangażowanie doświadczonych praktyków i ekspertów z branży, którzy swoim wsparciem i wiedzą wzbogacą edukację uczestników. Dzięki temu projekt nie tylko odpowiada na potrzeby współczesnego rynku pracy, ale także kształtuje specjalistów zdolnych sprostać wyzwaniom przyszłości  – mówi Paweł Tyszkiewicz z SAR.

Nowy model kształcenia

BCU ma wykraczać poza dotychczasowe tradycyjne modele kształcenia, szkolenia i doskonalenia zawodowego. Model ten łączy nowoczesne technologie, współpracę z liderami rynku i podejście dostosowane do realnych potrzeb sektora reklamy. BCU opiera swoją działalność na czterech kluczowych obszarach, takich jak: edukacja i szkolenia, partnerstwo z biznesem, innowacje i rozwój oraz doradztwo i aktywizacja zawodowa. 

- Wdrażanie zaawansowanych projektów edukacyjnych, takich jak Branżowe Centrum Umiejętności, jest jednym z priorytetowych przedsięwzięć nowoczesnego miasta, takiego jak Białystok. To nie tylko inwestycja w rozwój kompetencji zawodowych młodych ludzi, ale także w przyszłość całego regionu – mówi Tomasz Klim, zastępca prezydenta Miasta Białegostoku.

BCU w Białymstoku powstaje w ramach koncepcji centrów doskonałości zawodowej (CoVEs) i będzie stanowić kluczowy punkt na mapie kształcenia zawodowego w Polsce. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska