Prawie połowa Polaków korzysta z programów lojalnościowych, na czele Payback

47 proc. dorosłych Polaków deklaruje, że korzysta z programów lojalnościowych, a 38 proc. z tej grupy uczestniczy w programie Payback. Za największe zalety programów uznawane są płacenie zgromadzonymi punktami oraz rabaty i zniżki, a główna wada to niska wartość punktów - wynika z sondażu ARC Rynek i Opinia.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Odsetek osób korzystających z programów lojalnościowych od kilku lat oscyluje wokół 50 proc. W ciągu ostatniego roku odsetek osób deklarujących korzystanie z programów lojalnościowych spadł o 4 pkt proc., ale respondenci uczestniczą teraz w większej liczbie programów. W zeszłym roku 56 proc. ich uczestników deklarowało korzystanie tylko z jednego programu, a w tym roku odsetek takich osób spadł do 42 proc. przy jednoczesnym wzroście odsetka osób uczestniczących w dwóch, trzech czy czterech programach.

51 proc. uczestników programów lojalnościowych po zapisaniu się do nich dostrzega wyraźną zmianę swojego zachowania zakupowego. Najczęściej zaczynają kupować w tej sieci sklepów, w której mogą otrzymać punkty lub benefity w programie. Stosunkowo najrzadziej uczestnicy mówią, że w zamian za punkty, kupują produkty na zapas. Jedynie wśród respondentów korzystających z programów lojalnościowych sieci kosmetycznych zaobserwowano nieco inną tendencję - są znacznie częściej skłonni kupować produkty na zapas.

Uczestnicy programów lojalnościowych deklarują też coraz większą aktywność: w zeszłym roku osób bardzo aktywnych, czyli takich, które znają swój status w programie (liczbę punktów) i starają się zawsze korzystać z tej oferty było 29 proc., a w br. odsetek ten wyniósł 38 proc.

grafika

Najczęściej wymienianymi korzyściami uczestnictwa w programach lojalnościowych są zapłacenie zgromadzonymi punktami za zakupy oraz uzyskanie rabatu lub zniżki na produkt lub usługę.

grafika

Z kolei za największą wadę uznawana jest niska wartość punktów w programie oraz powiązane z tym przeszacowanie wartości nagród. Uczestnicy zauważają również, że osiąganie korzyści w programach wymaga od nich zbyt dużej systematyczności.

grafika

Monitor Programów Lojalnościowych to badanie cyklicznie przeprowadzane przez ARC Rynek i Opinia od kilku lat, zrealizowane metodą CATI (ankiety telefoniczne, N=1000) oraz CAWI (ankiety internetowe, N=803) na własnym panelu Epanel.pl, na reprezentatywnej (wiek, płeć, wielkość miejscowości zamieszkania, województwo, wykształcenie), ogólnopolskiej próbie mieszkańców Polski. W badaniu CAWI brały udział pełnoletnie osoby korzystające z programów lojalnościowych.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"