Producenci AGD tną wydatki reklamowe - o 8 / 15 proc.

Firmy z polskiego sektora AGD mimo wzrostu produkcji wydadzą w br. na reklamę 15 proc. mniej niż w ub.r - prognozuje dom mediowy Equinox Polska. Od stycznia do sierpnia budżety marketingowe zostały już zmniejszone o 8 proc.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Według danych Equinox Polska w ciągu pierwszy 8 miesięcy br. firmy z polskiej branży AGD cennikowo wydały na reklamę 74 mln zł, czyli 8 proc. mniej niż rok wcześniej. Przy czym na wynik całego roku kluczowy wpływ będzie miał IV kwartał, w którym realizowane jest zazwyczaj ok. 35 proc. całorocznych inwestycji marketingowych. „Dotychczasowy spadek w tym roku i słabnące perspektywy gospodarcze roku 2012 nie wróżą optymistycznie również końcówce tego roku” - uzasadniają analitycy Equinox Polska, prognozując, że w całym br. wydatki reklamowe producentów AGD wyniosą ok. 130 mln zł, a więc 15 proc. mniej niż w ub.r. Od stycznia do sierpnia br. Samsung na reklamy swoich produktów AGD w Polsce przeznaczył ponad 8 mln zł. Wydatki Beko w tym zakresie wyniosły ok. 6,6 mln zł, Boscha - 5,7 mln zł, a Amiki - prawie 5,6 mln zł. Najbardziej swoje budżety marketingowe w sektorze AGD zmniejszyły LG, Electrolux i Indesit. W latach 2009-2010 68 proc. wydatków reklamowych firm z polskiej branży AGD trafiło do telewizji, 24 proc. - do prasy, a pozostałe media miały marginalne znaczenie, przy czym internet nie był i nadal nie jest monitorowany pod tym względem. Jednak analitycy Equinox Polska szacują, że udział sieci w wydatkach reklamowych tej kategorii wynosi przynajmniej 20 proc. Natomiast od stycznia do sierpnia br. producenci AGD na reklamę telewizyjną przeznaczyli tylko 53 proc. swoich całościowych wydatków marketingowych, natomiast na reklamę w magazynach - aż 34 proc., a na reklamę radiową - 6 proc. Zdaniem analityków Equinox Polska wszystkie te zmiany świadczą o cięciu i realokacji środków budżetowych przez firmy z branży AGD w związku z obawą o nadejście w przyszłym roku drugiej fali kryzysu. „Wydaje się, że w dłuższej perspektywie sukces odniosą te marki, które zaoferują najlepszy stosunek jakości do ceny. W tym kontekście marki koreańskie rozwijające swój potencjał w Polsce mają duże pole do popisu, zwłaszcza na polu świadomościowym i przekonania klientów do wysokiej jakości swoich wyrobów. Niewykluczona jest wojna cenowa, w której trudny orzech do zgryzienia będą miały silne marki europejskie: Bosch/Siemens w Niemczech, Fagor w Hiszpanii” - czytamy w komunikacie Equinox Polska.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online