Profesjonaliści polecają Castrol

Mechanicy niezbyt często polecają swoim klientom stosowanie konkretnej marki oleju silnikowego, ale jeśli już łamią tę zasadę – najchętniej rekomendują olej Castrol. To wnioski z najnowszego badania Moto Scan. Oleje Castrol są także rekomendowane przez producentów – m.in. Volkswagena, BMW, Hondę, Forda i Volvo.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Badanie wykazało, że mechanicy nie są zbyt skorzy do polecania klientom poszczególnych marek oleju – z doradztwem z ich strony spotkało się tylko 15 proc. ankietowanych. Jeśli już rekomendowali jakiś olej, najczęściej (29,8 proc.) był to Castrol. Siła tych rekomendacji jest bardzo duża, bo aż 88,1 proc. skorzystało z rad mechaników i wybrało polecany przez nich olej. Wśród osób, które rozważają zmianę marki używanego oleju, największy odsetek planuje wybrać Castrol i Mobil (obie marki wskazało po 25,5 proc. ankietowanych). Castrol jest także wskazywany najczęściej, jeśli chodzi o dostępność oleju w warsztatach.

Z badania wynika, że najpopularniejszym olejem w Polsce jest Castrol Magnatec 10W-40 – ten olej kupiło 6,5% pytanych. Z kolei w grupie osób, które nie umiały podać nazwy konkretnego produktu, ale wiedzą, jakiej marki oleju używają, Castrol jest zdecydowanym numerem 1. W ostatnich 12 miesiącach największą popularnością cieszyły się oleje półsyntetyczne, które zostały kupione przez 38,6 proc. respondentów. Oleje mineralne nabyło 30,9 proc. respondentów, a oleje syntetyczne 30,6 proc. Niezmiennie kierowcy oczekują, aby zakupiony olej przedłużał żywotność silnika (27 proc.), pozwalał na lepsze osiągi silników (19 proc.), a także pomagał redukować zużycie paliwa (17 proc.). Kluczowe znaczenie przy wyborze marki oleju silnikowego mają trzy elementy: porada mechanika (25 proc.), cena (22 proc.) oraz zalecenie/instrukcja producenta samochodu (15 proc.).

Castrol zanotował w minionym roku największy wzrost udziału w rynku (3,2 punktu procentowego) wśród wszystkich producentów olejów silnikowych, dzięki czemu awansował na drugie miejsce pod względem najczęściej wybieranych olejów silnikowych w Polsce. Firma ma obecnie udział w krajowym rynku na poziomie 26 proc. W tym samym czasie wielu rywali zanotowało spadek udziału w rynku. Najważniejszymi konkurentami firmy Castrol nadal pozostają Mobil i Lotos z udziałem odpowiednio 26,5 proc. oraz 24,1 proc. Według raportu szacunkowa wielkość polskiego rynku olejów silnikowych dla samochodów osobowych wynosi 69-70 milionów litrów.

Ze wskaźnikiem spontanicznej znajomości marki na poziomie 69,7 proc. Castrol znajduje się na drugim miejscu w rankingu najbardziej znanych marek olejów silnikowych w Polsce. W stosunku do roku 2011 znajomość marki Castrol zwiększyła się o 2,4 punktu procentowego i aż o 7,1 punktu procentowego w porównaniu do roku 2010.

Nasza strategia systematycznego wzmacniania marki okazuje się bardzo skutecznym sposobem na budowanie udziału w rynku – powiedziała Anna Wilczewska, dyrektor marketingu firmy Castrol. – Zacieśnianie współpracy z wiodącymi producentami samochodów, wprowadzanie nowych, zaawansowanych produktów dopasowanych do silników konkretnych marek, wspieranie sportów motorowych i piłki nożnej oraz szerokie działania marketingowo-edukacyjne skierowane zarówno do mechaników, jak i kierowców to podstawa naszych działań także w tym roku – dodała.

Badanie Moto Scan jest prowadzone cyklicznie i ma na celu określenie wielkości rynku olejów silnikowych i udziałów poszczególnych marek oraz scharakteryzowanie ich nabywców. Najnowsze zostało przeprowadzone w październiku i listopadzie 2012 roku na reprezentatywnej grupie 1007 właścicieli i użytkowników samochodów osobowych z całej Polski.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online