SkyShowtime ze słabszym startem w Polsce niż Disney+. Przyciąga więcej mężczyzn i seniorów

Przez pierwsze półtora miesiąca obecności w Polsce SkyShowtime zanotował dużo niższą odwiedzalność niż Disney+. Wśród jego użytkowników jest dużo więcej mężczyzn i osób w wieku ponad 50 lat niż u konkurenta, zastosował też inną strategię reklamową - wynika z danych Gemiusa.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
SkyShowtime ze słabszym startem w Polsce niż Disney+. Przyciąga więcej mężczyzn i seniorów
Interfejs serwisu streamingowego SkyShowtime

Disney+, który pojawił się w Polsce w połowie czerwca ub.r., przez pierwsze dwa tygodnie przyciągnął 3,68 mln użytkowników, każdego przeciętnie na 2 godziny, 5 minut i 13 sekund. Natomiast w lipcu 4,22 mln internautów spędziło na platformie średnio po 3 godziny, 36 minut i 27 sekund - pokazują wyniki badania Mediapanel.

Z kolei SkyShowtime, dostępny u nas od 14 lutego, w drugiej połowie tego miesiąca zanotował 1,03 mln użytkowników oraz 51 minut i 16 sekund przeciętnego czasu korzystania. W marcu liczba odwiedzających zwiększyła się do 1,98 mln, za to średni czas zmalał do 36 minut i 19 sekund.

Na SkyShowtime dominują mężczyźni

Z Mediapanelu wynika, że 56 proc. polskich użytkowników SkyShowtime stanowią mężczyźni, którzy spędzają tam trzy razy więcej czasu niż kobiety. Na Disney+ przewagę mają kobiety (53 proc.), a panwie i panie korzystają z platformy podobnie długo.

Ponad jedna czwarta (26,3 proc.) odwiedzających Disney+ jest w wieku 7-24 lat, natomiast użytkowników mających ponad 50 lat jest 18,2 proc. W tej drugiej grupie wiekowej jest natomiast aż 42 proc. internautów korzystających ze SkyShowtime. Ci mający od 7 do 24 lat stanowią jedynie 10 proc.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/serial-warszawianka-borys-szyc-skyshowtime-premiera-obsada-zwiastun,7169659594987649a ##

Obie witryny odwiedzają przede wszystkim osoby ze średnim i wyższym wykształceniem oraz mieszkańcy wsi (ponad 30 proc. w przypadku obu) i mniejszych miejscowości.

grafika

Reklamy Disney+ miesiąc przed premierą

Dane Gemius Adreal pokazują, że kampania reklamująca Disney+ ruszyła już w połowie maja, a najintensywniej była prowadzona miesiąc później. Łącznie w czerwcu w telewizji, internecie i radiu wygenerowała 1,552 mld kontaktów reklamowych i 96,58 proc. zasięgu, a w kolejnym miesiącu - 688,7 mln kontaktów i 92,31 proc. zasięgu.

grafika

Z kolei kampania SkyShowtime intensywniej była prowadzona już po premierze platformy. W lutym zanotowała prawie pół miliarda kontaktów reklamowych i 88,5 proc. zasięgu, a w marcu - niemal 800 mln kontaktów i 93 proc. zasięgu.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/smart-tv-jak-ogladac-youtube-netflix-hbo-max-disney,7169661777250433a ##

grafika

Zdecydowanym liderem wśród platform straemingowych w Polsce jest Netflix, z wynikami kilka razy wyższymi od konkurentów. W marcu odwiedziło go 12,19 mln internautów, każdy spędził średnio 5 godzin, 42 minuty i 32 sekundy (dane z Mediapanelu).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online