Avon i Feminoteka we wspólnej kampanii przeciwko przemocy wobec kobiet

Pod hasłem „PrzeMOC wobec KOBIET. Skreśl niepotrzebne” wystartowała ogólnopolska kampania firmy Avon i fundacji Feminoteka. Jej bohaterkami są kobiety, które odnalazły w sobie moc i wydostały się z przemocowej sytuacji. Akcję przygotowały Today, Graffiti Films i Five Media.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Avon i Feminoteka we wspólnej kampanii przeciwko przemocy wobec kobiet

W ankiecie „Violence against women and girls” przeprowadzonej wśród 14400 kobiet z 15 krajów tylko 61% proc. respondentek zadeklarowało, że czuje się bezpiecznie w swojej społeczności.

25 listopada w ramach światowej akcji „16 dni przeciw przemocy ze względu na płeć” fundacja Feminoteka i firma Avon wystartowały ze wspólną kampanią „PrzeMOC wobec KOBIET. Skreśl niepotrzebne”, w ramach której wspierają kobiety, i pokazują, że reagowania na przemoc nie należy się bać.

- Start kampanii „PrzeMOC wobec KOBIET. Skreśl niepotrzebne” to dla fundacji Feminoteka początek ważnego rozdziału. Od teraz będziemy mogły wspierać kobiety z doświadczeniem przemocy w znacznie szerszym wymiarze. Będzie to możliwe nie tylko dzięki wydłużonym godzinom pracy naszego numeru wsparcia, ale również aplikacji Avon Alert, z której kobiety mogą korzystać zawsze, kiedy tego potrzebują. Jestem przekonana, że te dwa narzędzia pozwolą uzyskać profesjonalną pomoc i odbudować poczucie mocy i odwagi wielu kobiet - podkreśliła Joanna Piotrowska, prezeska fundacji Feminoteka.

Avon Alert na pomoc kobietom

Aplikacja Avon Alert umożliwia szybki kontakt z telefonem wsparcia Feminoteki, który zapewnia bezpłatną, profesjonalną pomoc ofiarom i świadkom wszelkich rodzajów przemocy (tel. 888-88-33-88, czynny od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-20.00). Aplikacja daje również możliwość dyskretnego wezwania pomocy w formie tekstowej.

W aplikacji znajduje się także moduł edukacyjny, dzięki któremu można dowiedzieć się, co jest przemocą i jak sobie z nią radzić, oraz specjalny chat-bot, do którego można zwrócić się o pomoc 24 godziny na dobę.

Aplikacja Avon Alert jest dostępna na stronach internetowych Avon i Fundacji Feminoteka. 

„Przemoc wobec kobiet. Skreśl niepotrzebne”

Spot promujący kampanię można obejrzeć w internecie. Jego bohaterki łączy ta sama trauma wynikającą z doświadczonej przemocy. W spocie słyszymy i widzimy sformułowania będące częstą reakcją pokrzywdzonych lub świadków. To zdania, które są wyrazem strachu przed ujawnieniem prawdy otoczeniu, m.in „nie chcę, żeby ktoś się o tym dowiedział” czy „to nie jego wina”.

Ostatecznie bohaterki wspólnie znajdują w sobie moc – skreślają partykułę „nie” we wcześniej pojawiających się zdaniach, symbolicznie uwalniając się od doświadczonej krzywdy. Stąd też hasło kampanii, w którym skreślenie tego, co niepotrzebne, eliminuje przemoc i pokazuje moc kobiet.

Kampanię wspierają Ambasadorki Piękna Avon, które rozwijają się zawodowo w firmie - łącznie to ponad 200 tysięcy Polek. Wezmą one udział szkoleniach z ekspertkami Feminoteki w zakresie rozpoznawania przemocy i wspierania kobiet dotkniętych przemocą. Ambasadorki Piękna Avon można zobaczyć również w materiałach promocyjnych kampanii, w tym na głównym plakacie akcji.

Za koncepcję i kreację kampanii oraz działania PR odpowiedzialna jest agencja Today. Produkcją spotu zajął się dom produkcyjny Graffiti Films, a planowanie i zakup mediów zrealizowało Five Media.

Kampanię swoim honorowym patronatem objęli prezydenci miast Warszawy, Wrocławia, Łodzi i Poznania oraz Rzecznik Praw Obywatelskich.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"