Ponad 70 proc. polskich internautów kupujących żywność wiedzę o produktach spożywczych najczęściej czerpie z sieci. Internet jest w tym kontekście nieco ważniejszy od reklam. Użytkownicy sieci – a zwłaszcza kobiety – zazwyczaj szukają w niej przepisów, porad kulinarnych i diet. Zdecydowanie mniej popularne są opinie o produktach żywnościowych i restauracjach. Rzadziej niż porad i opinii o żywności polscy internauci szukają w sieci informacji o cenach takich produktów. Mężczyźni zdecydowanie częściej od kobiet szukają w internecie wiadomości o alkoholach. Za to wśród internautek popularniejsze są informacje o produktach dietetycznych. Ponad dwie trzecie polskich internautów treści o produktach spożywczych szuka w sieci kilka razy w tygodniu lub miesiącu. Wygoda jest dla polskich użytkowników mało ważną zaletą kupowania żywności w sieci. Sondaż został zrealizowany przez PBI na zlecenie IAB Polska w dniach 20–25 lipca br. Ankiety CAWI objęły 1019 osób, które kupują produkty spożywcze i podejmują decyzje w tej kwestii. Respondentów wybrano spośród panelu badawczego GfK Polonia, strukturę grupy badawczej według płci, wieku i wykształcenia opierając na danych z badania TGI Index firmy Millward Brown SMG/KRC za okres styczeń – marzec br. Maksymalny błąd pomiaru wynosi +/-3,1 proc.
Przepisy, rady i diety ciekawsze dla polskich internautów od opinii o żywności
Polscy internauci szukają w sieci przepisów, porad kulinarnych i diet częściej niż opinii i testów produktów żywnościowych – wynika z sondażu PBI dla IAB Polska. Większość osób czyta takie informacje rzadziej niż raz w tygodniu.












