Wybór Publicis Groupe oznacza koniec dotychczasowej obsługi prowadzonej przez agencję Mindshare z grupy WPP, która pracowała dla Unilevera globalnie. Decyzja zapadła wraz z finalizacją procesu wydzielenia The Magnum Ice Cream Company (TMICC) z koncernu i przygotowaniami do samodzielnego funkcjonowania spółki.
TMICC ma zadebiutować na giełdach w Amsterdamie, Londynie i Nowym Jorku. Według informacji zagranicznych mediów proces wydzielenia miał zakończyć się do połowy listopada. Jednostka działa jako wyodrębniona w strukturach Unilevera od 1 lipca 2025 r., z zachowaniem wsparcia właścicielskiego.
Unilever utrzyma mniejszościowy pakiet akcji (poniżej 20 proc.) jeszcze nawet do pięciu lat. Ma go stopniowo zbywać, by kontrolować koszty rozdziału i zachować elastyczność kapitałową. W portfolio koncernu pozostają m.in. marki Magnum, Ben & Jerry’s, Cornetto i Heartbrand.

Większe grono agencji do obsługi
W 2024 r. Unilever przeprowadził szeroki przegląd agencji mediowych na kluczowych rynkach. Informowano wówczas o ponownym wyborze Mindshare do obsługi w USA, Wielkiej Brytanii i Chinach oraz o włączeniu nowych grup: Publicis Groupe, Dentsu i Interpublic. Publicis Media przejęło wówczas pięć rynków w Azji Południowo-Wschodniej, w tym Tajlandię, Filipiny i Wietnam.
Firma tłumaczyła, że rozszerzenie listy agencji wpisuje się w tzw. Unilever growth action plan, który ma poprawić efektywność mediów, przyspieszyć wyniki marketingowe i zwiększyć elastyczność działań na różnych rynkach. Przeniesienie globalnego budżetu dla TMICC do Publicis Groupe jest kolejnym krokiem w tym kierunku.
Równolegle na horyzoncie pozostają napięcia wokół części marek lodowych, zwłaszcza Ben & Jerry’s. W marcu współzałożyciele Ben Cohen i Jerry Greenfield mieli rozważać odzyskanie marki przy wsparciu inwestorów podzielających jej wartości społeczne – podawał Bloomberg. Unilever miał jednak podkreślać, że Ben & Jerry’s nie jest na sprzedaż i pozostaje elementem strategii poprawy wyników i redukcji kosztów.












