PZU w gronie najlepszych pracodawców w Polsce

PZU uplasował się na 5. miejscu wśród firm sektora finansowego w Polsce w trzeciej edycji badania Antal International „Najbardziej pożądani pracodawcy 2012 w opinii specjalistów i menedżerów”. Obszar HR jest jednym z kluczowych w nowej strategii PZU 2.0. Nacisk na budowanie relacji i zapewniane rozwoju pracownikom pozwolił na przeprowadzenie wielu pozytywnych zmian w tym obszarze w ostatnim czasie.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

- Zajęcie przez PZU czołowego miejsca w zestawieniu bardzo nas cieszy – mówi Magdalena Bargieł, dyrektor ds. rozwoju talentu w Biurze Zarządzania Kadrami PZU. - Niemal półtora roku temu rozpoczęliśmy ciężką i długotrwałą pracę nad budową wizerunku PZU jako pożądanego pracodawcy i widać już tego pierwsze efekty – dodaje.

Jak wynika z badania, specjaliści i menadżerowie swoją wiedzę o potencjalnych pracodawcach czerpią głównie z mediów, Internetu oraz od znajomych. W opinii respondentów największy wpływ na wizerunek firmy jako pracodawcy ma styl zarządzania, kultura organizacyjna, innowacyjność i stabilność zatrudnienia.

Ostatnie półtora roku w PZU to okres dużych zmian w obszarze HR. Firma prowadzi  badania opinii pracowników, którego wyniki służą do stworzenia inicjatyw podnoszących ich poziom zaangażowania. PZU wdraża nowy system zarządzania wynikami pracy, oceny kompetencji oraz roczną ocenę pracowniczą, w celu budowy nowoczesnego systemu motywowania i nagradzania najlepszych. Planowane są również systemowe rozwiązania w obszarze zarządzania szkoleniami i procesami rekrutacyjnymi. Wszystkie rozwiązania będą wsparte przez system IT.

- Działania HR są istotnym punktem obecnej strategii PZU – mówi Olga Zarachowicz, dyrektor zarządzająca ds. HR w Grupie PZU. - Tworzymy strategię personalną firmy będąc inicjatorem nowych procesów, dzięki którym wszyscy pracownicy uczą się nowych umiejętności i budują przewagę konkurencyjną naszej firmy – dodaje.

Pracownicy PZU mogą korzystać z wielu możliwości szkoleń organizowanych przez firmę centralnie, jak i przez zewnętrzne podmioty. Wśród nich znajdują się szkolenia grupowe i indywidualne, coaching, studia podyplomowe, specjalistyczne formy rozwoju zawodowego oraz kursy językowe.

Budując markę pracodawcy, PZU angażuje się w targi pracy, prowadzi program praktyk i staży oraz realizuje kampanie informacyjne skierowane do studentów i profesjonalistów. Z myślą o nowych pracownikach opracowane zostały narzędzia ułatwiające odnalezienie się w nowym miejscu pracy m.in. dedykowany portal, platforma e-learningowa czy wsparcie mentora.

Te wszystkie zmiany wsparte wieloma działaniami CSR-owymi, w tym również programem wolontariatu pracowniczego, stawiają PZU w gronie najbardziej atrakcyjnych pracodawców w Polsce, czego odzwierciedleniem jest ranking Antal International „Najbardziej pożądani pracodawcy 2012 w opinii specjalistów i menedżerów”.

Badanie na podstawie, którego stworzono ranking „Najbardziej pożądani pracodawcy 2012 w opinii specjalistów i menedżerów” przeprowadziła firma Antal International. Badanie prowadzone było pod patronatem Business Centre Club, metodą CAWI oraz CATI we wrześniu 2012. Udział w nim wzięło 1557 respondentów z Polski.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele