Radio dociera codziennie do 71,5 proc. Polaków. Średni czas słuchania w 2017 roku wyniósł 266 minut

W 2017 roku uśredniony dzienny zasięg radia wyniósł 71,5 proc., a tygodniowy - 91 proc. Z kolei średni czas słuchania uplasował się na poziomie 266 minut - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Średni dobowy zasięg radia w 2017 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 71,5 proc. (21,60 mln osób), po spadku względem poprzedniego roku o 0,5 pkt. proc. (140 tys. osób) - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl. W historii prowadzenia badań radiowych najniższy zasięg radio zanotowało w 2002 roku (było to 70,7 proc.).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/sluchalnosc-radia-w-miastach-powyzej-500-tys-mieszkancow-w-2017-roku-liderem-rmf-fm ##

W ciągu tygodnia w zeszłym roku radio docierało do 91 proc. Polaków (w poprzednim roku było to 92 proc.).

Z informacji przekazanych przez Komitet Badań Radiowych wynika, że zasięg dzienny radia w Polsce jest jednym z najwyższych wyników w Europie.

Uśredniony dzienny czas słuchania radia w zeszłym roku wyniósł 266 min. Względem poprzedniego roku obniżył się on o 4 min.

grafika

Mimo, że wciąż dominuje słuchanie radia przez tradycyjny odbiornik radiowy FM (66,7 proc.), to Polacy coraz częściej słuchają tradycyjnych stacji radiowych przez internet (7,4 proc.) oraz dekodery telewizji kablowych i platform satelitarnych (3,3 proc.).

grafika

39,7 proc. Polaków słucha tylko jednej stacji w ciągu dnia. 19,8 proc. osób słucha 2 stacje, 8,1 proc. - 3, a 4 proc. - 4 i więcej.

grafika

Analizując słuchalność kwadransową w dni powszednie i w weekendy wynika, że większą popularnością radio cieszy się w dni powszednie. W obu przypadkach prime-time radiowy występuje między godz. 7.00, a 15.00 (w tym okresie średnio 8,75 mln Polaków słucha radia, a w niektórych kwadransach sumaryczna liczba słuchaczy przekracza 9,2 mln). KBR interpretuje ten fakt, tym że w Polsce słuchanie radia w pracy jest bardzo popularne w przeciwieństwie do wielu innych krajów europejskich.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/duzy-wzrost-sluchalnosci-rmf-fm-wsrod-osob-z-wyksztalceniem-srednim-i-wyzszym-trojka-najbardziej-w-dol ##

KBR informuje, że wysoka słuchalność i tak długi prime-time radiowy pozwala reklamodawcom na budowanie skutecznej komunikacji z klientami i wysokie wskaźniki kampanii - zarówno zasięgi jak i częstotliwość.

grafika

Liderem ogólnopolskiego rynku radiowego 2017 roku w grupie wiekowej od 15 do 75 lat było RMF FM. Średni udział tej stacji pod względem słuchania w zeszłym roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 25,3 proc., po wzroście względem poprzedniego o 0,8 pkt. proc. Drugie miejsce zajęło Radio ZET (13,2 proc. udziału; spadek o 0,4 pkt. proc.), a podium uzupełnia publiczna Jedynka (8 proc., w dół o 0,8 pkt. proc.).

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów