Polsat liderem rynku telewizyjnego (top 150 kanałów)

W maju br. liderem oglądalności w rynku telewizyjnym był Polsat. Wśród stacji tematycznych najwyższy udział zanotował TVN24, a z nowych kanałów DVB-T najwyżej uplasowała się 8TV. Ranking top 150 kanałów w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w maju 2017 roku pierwsze miejsce zajął Polsat. Średni dobowy udział tego kanału względem maja 2016 roku wzrósł o 1,33 proc. i wyniósł 11,43 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group.

Wiceliderem był TVN (jego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 4,17 proc. do 9,88 proc.), a trzecie miejsce zajęła TVP1 (9,04 proc. udziału; w dół o 11,29 proc.). Oczko niżej uplasowała się Dwójka (7,72 proc. udziału; w dół o 15,63 proc.).

Czołową piątkę uzupełnia TVN24, którego udział wyniósł 4,66 proc., po wzroście o 20,41 proc. Jednocześnie jest to najwyżej sklasyfikowany kanał informacyjny w rankingu.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ogladalnosc-telewizji-maj-2017-tvp-ostro-w-dol ##

Na 10. lokacie znalazła stacja TVP Seriale - lider oglądalności kanałów filmowo-serialowych. Udział tego kanału uplasował się na poziomie 1,68 proc. (wzrost o 12,75 proc.).

26. pozycję zajął nowy kanał Super Polsat, który 2 stycznia br. w naziemnej telewizji cyfrowej zastąpił Polsat Sport News. Jego średni udział w maju br. wyniósł 0,64 proc., podczas gdy wynik Polsatu Sport News w maju ub.r. to 0,40 proc. Jednocześnie jest to najwyżej sklasyfikowany nowy kanał w zestawieniu.

Wśród nowych stacji z naziemnej telewizji cyfrowej najlepiej wypadła 8TV. Uplasowała się ona na 51. miejscu, a jej średni miesięczny udział w rynku telewizyjnym w analizowanym miesiącu wyniósł 0,30 proc. Jest to kanał, który 28 września ub.r. na MUX-1 w ramach naziemnej telewizji cyfrowej zastąpił Eskę TV.

Od 61. do 94. miejsca w zestawieniu zajęły nowe kanały, które w 2016 roku rozpoczęły nadawanie na ósmym multipleksie w naziemnej telewizji cyfrowej: Metro (0,20 proc. udziału w rynku), Nowa TV (0,19 proc.), Zoom TV (0,17 proc.) i WP (0,11 proc.).

grafika

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 z drugiego miejsca na pozycję lidera awansował TVN, którego udział wyniósł tutaj 13,02 proc., po wzroście o 4,16 proc. Na drugie miejsce spadł Polsat. Jego wynik w maju 2017 roku zmniejszył się o 1,59 proc. do 12,98 proc.

Trzecia była TVP2 (6,36 proc udziału; w dół o 19,90 proc.), a czwarta - TVP1 (5,62 proc., spadek o 15,62 proc.).

Liderem oglądalności wśród stacji informacyjnych również i tutaj był kanał TVN24 (do góry o 7,83 proc. do 2,48 proc.).

Pierwsze miejsce wśród kanałów filmowo-serialowych zajęły TVP Seriale (+ 18,18 proc. do 1,95 proc.), muzycznych - Polo TV (- 8,06 proc. do 1,14 proc.), lifestylowych - TVN Style (+ 5,94 proc. do 1,07 proc.), dziecięcych - TVP ABC (+ 21,33 proc. do 0,91 proc.), dokumentalnych - Discovery Channel (- 17,78 proc. do 0,74 proc.), a sportowych - Polsat Sport (- 23,81 proc. do 0,32 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"