Raport Coleman & Parkes – jakie szkody może przynieść źle zaplanowana komunikacja z Klientami?

Zalew niechcianych wiadomości to najlepsza droga do zniechęcania a nawet utraty lojalnych Klientów. Wyniki badań przeprowadzonych na zlecenie Ricoh przez Coleman Parkes Research pokazują, że aż 18% Klientów pod wpływem zbyt uporczywej komunikacji ze strony firmy postanowiło zmienić dostawcę usług, 69% zrezygnowało z otrzymywania jakichkolwiek wiadomości od tego nadawcy a jeden na dziesięciu złożył skargę do odpowiedniego organu. Dwie trzecie Konsumentów przyznaje, że ich lojalność w stosunku do marek, które komunikują się w taki sposób jest mniejsza. 63% twierdzi, że przeznaczy mniej środków na zakup produktów takiego producenta a 57% zamierza przestać korzystać z jego usług.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Zbyt duża liczba wiadomości sprawia, że te o ważne zarówno z perspektywy Klienta jak i dostawcy usługi stają się mało widoczne. 25% Klientów przyznaje, że ze względu na zbyt dużą liczbę korespondencji, zdarza się im przeoczyć powiadomienia dotyczące płatności, 39% informacje dotyczące nowych, interesujących dla nich ofert. 14% w konsekwencji przekroczenia terminu płatności zostało odciętych od danej usługi.

„Nowoczesne technologie dają nam ogromne możliwości jeśli chodzi o przetwarzanie danych. Te narzędzia powinny być wykorzystywane przez firmy do precyzyjnego profilowania komunikacji skierowanej do Klienta. Szczególnie, że przekłada się to nie tylko na budowanie większej lojalności i zaufania do marki ale zwiększa również prawdopodobieństwo przeczytania wiadomości i przekazania istotnego dla obu stron komunikatu” – powiedział David Mills, CEO w Ricoh Europe. „Spersonalizowana i dostosowana do potrzeb danego Klienta komunikacja jest traktowana jako wyraz szacunku. Przyczynia się do zmniejszenia poczucia anonimowości oraz pokazuje zaangażowanie, które firma wkłada w budowanie relacji” – dodał.

Dobrze dopasowania komunikacja jest na tyle istotna dla Klientów, że 27% spośród nich jest skłonna przekazać dane dotyczące nawyków związanych z korzystaniem z Internetu, 39% status cywilny, 18% dane dotyczące widełek płacowych, 62% wiek, a 10% informacje dotyczące zdrowia. Jedynie 20% wskazało, że podałoby żadnej z tych informacji.

O badaniu Badanie przeprowadzono w styczniu 2016 roku. Wzięło w nim udział 2892 respondentów z Wielkiej Brytanii, Irlandii, Francji, Niemczech, Hiszpanii, Włoszech, RPA, Szwajcarii, Polski, Rosji, Belgii, Turcji, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Holandii, Szwecji, Danii, Norwegii, Arabii Saudyjskiej, Kataru, Finlandii i Kuwejtu.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online