Rebranding - Troll w nowej odsłonie

Grupa Redan w minionym tygodniu uruchomiła w Galerii Krakowskiej pierwszy sklep marki Troll w nowej aranżacji. Poza zmianami wystroju wnętrz sklepu zdecydowano się na przeprowadzenie rebrandingu logotypu marki, a tym samym identyfikacji wizualnej.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

„Troll jest jedną z marek odzieżowych najdłużej obecnych na polskim rynku. W blisko dwudziestoletniej historii Troll były różne etapy rozwoju, jednakże dotychczasowe sposoby komunikacji i pozycjonowania marki wymagały odświeżenia i dostosowania do nowych odbiorców.” – powiedział Michał Kałużyński, Wiceprezes Zarządu Redan S.A.

Przeprowadzone badania marketingowe potwierdzają, że markę Troll charakteryzuje wysoka rozpoznawalność. Brand nadal najbardziej kojarzony jest z ofertą dla młodzieży, luzem i „kolorowym” wizerunkiem. Dlatego też podjęto decyzję, by nowe logo nawiązywało formą do pierwszego – żółto-niebieskiego logotypu Troll. Atutami starego logo jest duża rozpoznawalność, prostota, czytelność, i kontrastowość kolorystyczna. Rebranding został przygotowany na bazie pozytywnie ugruntowanych skojarzeń: kolor, emocjei energia. W nowej odsłonie marki atrybuty te połączono z „Eko – trendem”, który kojarzy się ze starszym niż dotychczas odbiorcą, a nawiązuje do niego zielony kolor wykorzystany w podstawowym logotypie.

Celem rebrandingu Troll jest zmiana marki w sposób zauważalny dla odbiorcy, tak by nadać jej dynamikę zgodną z nowym pozycjonowaniem. „Założeniem wprowadzonych zmian i ciekawych działań promocyjnych kolekcji jesień/zima 2011 jest wzrost sprzedaży sektora modowego.” – podsumowuje Michał Kałużyński.

Na potrzeby nowej strategii marki Troll powstał zupełnie nowy koncept sklepu, którego podstawowym elementem wystroju jest drzewo. Meble wykonane z palet przemysłowych oraz naturalne ozdoby jak wyrastająca z posadzki trawa oraz tkaninowe jabłka nawiązują do promowanego trendu Eko i zdrowego stylu życia. Ponadto wykorzystane we wnętrzach zmysłowe zdjęcia i manekiny w charakterystycznych pozach są nawiązaniem do seksualności oraz zabawy. Tło stanowią surowe materiały wykończeniowe – biała cegła, czarna stal. Po raz pierwszy nowa aranżacja wykorzystana została w sklepie w Galerii Krakowskiej, jednak już niedługo pojawi się w innych dotychczasowych punktach sprzedaży marki Troll.

Troll jest marką kierowaną do osób aktywnych i nowoczesnych. Promuje radość życia wyrażaną sposobem ubierania się i zdrowym stylem życia. Charakter marki wyrażony jest przez namiętność i zmysłowość. Kolekcje, zgodne ze światowymi trendami – charakteryzują się intensywnymi kolorami i Eko trendem. Założeniem Redanu jest komplementarność marek Top Secret, Troll i Drywash, dostępnych w sieci Top Secret&Friends, która oferuje odzież na różne okazje dla tej samej grupy osób, w wieku 24-35 lat.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem