Kampania stworzona przez agencję Abbott Mead Vickers BBDO składasię z czterech spotów o podobnym scenariuszu, w każdym występująosoby innej rasy.
Największe kontrowersje wzbudziła reklama, w której para białychspotyka parę azjatycką. Kobieta niesie walizkę, wyglądającą jakwielka paczka gumy Orbit. Głos zza kadru mówi: "To jest Raj. Rajzgodziła się zagrać rolę nowej gumy Orbit Complete". Walizkaniesiona przez kobietę otwiera się i widzimy biały garnitur, któryma na sobie jej towarzysz. W kolejnym ujęciu mężczyzna walczy zpowietrzem a głos zza kadru komentuje: "Właśnie walczy z kwasamipróchniczymi, które mogą atakować żeby pomiędzy posiłkami,próchnica oczywiście jest niewidoczna".
Spot kończy się hasłem: "Nowa guma orbit Complete z Xylitolem.Pomaga zwalczać próchnicę, nawet gdy jej nie widzisz".

Oskarżenia o rasizm uzasadniane były pokazywaniem "głupiego"zachowania przedstawicieli mniejszości etnicznych w towarzystwiebiałych. Podobne skargi wpłynęły także na pozostałe trzy spoty, zosobami pochodzenia negroidalnego i orientalnego w rolachgłównych.
ASA odrzuciła jednak oskarżenia, nie dopatrując się powiązańmiędzy zaprezentowanym poczuciem humoru a pochodzeniem etnicznymwystępujących w reklamie osób.











