Według eMarketera, wydatki na reklamę online w USA zwiększą sięw bieżącym roku o 23 procent, do 25,9 miliarda dolarów, wporównaniu z 21,1 miliarda dolarów w roku ubiegłym. Do 2012 rokuwydatki te mają wzrosnąć do 51 miliardów dolarów.
Firma obniżyła swoją prognozę w porównaniu z październikiem,kiedy szacowała, że tegoroczne wydatki sięgną poziomu 27,5 miliardadolarów. Z kolei cały amerykański rynek reklamy ma zanotować wbieżącym roku wzrost o 3,3 procenta.
Największa część pieniędzy na internetową reklamę - 40 procent -ma zostać w 2008 roku przeznaczona na reklamę w wyszukiwarkach.Następne będą tutaj: reklama graficzna (21,1 procenta), ogłoszenia(16,6 procenta), oraz reklama w klipach wideo (10,2 procenta).
źródło: eMarketer












