Reklama Open Finance z obietnicą o ZUS-ie wprowadzała w błąd

Komisja Etyki Reklamy uznała, że promujące Open Finance maile o tytule „Zmiany w ZUS-ie w 2012” wprowadzały internautów w błąd, obiecując informacje, które można uzyskać tylko w bezpośredniej rozmowie z konsultantem.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Skarga otrzymana przez Komisję Etyki Reklamy dotyczyła mailingu Open Finance zatytułowanego „Zmiany w ZUS-ie w 2012”. Autor protestu zauważył, że po kliknięciu w reklamę i wypełnieniu formularza z danymi osobowymi dostaje się kolejny mail. Informuje on, że z użytkownikiem niebawem skontaktuje się konsultant telefoniczny, proponując bezpłatne spotkanie z doradcą finansowym.

Protestujący podkreślił, że nie wyraził wcześniej zgody, żeby telefonował do niego pracownik Open Finance, a dodatkowo pierwsza reklama „nie informuje, o czym jest konkretnie”. „Najpierw chyba powinna być strona, na której dostanę więcej informacji, i dopiero wtedy mogę wyrazić chęć kontaktu z firmą” - ocenił internauta. Zaznaczył też, że na stronie  promocje.open.pl nie mógł się wypisać z listy mailingowej. „Jest to niedopuszczalne i, z tego co się orientuję, niezgodne z prawem przechowywania danych osobowych” - uznał.

Przedstawiciele Open Finance podkreślili, że ta reklama służyła przede wszystkim promocji wizerunku firmy jako pośrednika finansowego dobierającego rozwiązania dostosowane do potrzeb konkretnego klienta, co nie jest możliwe bez osobistego z nim. Firma poinformowała, że taki mailing był rozsyłany tylko przez jeden dzień i był zgodny z zasadami rozpowszechniania informacji handlowych zapisanymi w ustawie o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

Komisja Etyki Reklamy uznała jednak, że mailing Open Finance wprowadzał odbiorców w błąd. „Obietnica zawarta w reklamie, iż konsument otrzyma informacje o zmianach w ZUS-ie w 2012 roku, nie została dotrzymana. Konsument nie może otrzymać informacji bez rozmowy telefonicznej z konsultantem, co w reklamie nie zostało zaznaczone” - uzasadnił zespół orzekający Komisji. Ocenił przy tym, że niedopuszczalna jest sytuacja, w której internauta nie może wypisać się z listy e-mailingowej.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"