Reklama stworzona przez McCann - Ericsson nakręcona metodąfly-on-the-wall pokazuje pierwszy trening mężczyzny uprawiającegotriatlon. Jadący podczas szarówki rowerzysta jest bez świateł iubrań odblaskowych czym stwarza zagrożenie na drodze. W filmie wniebezpiecznie bliskiej odległości z zapalonymi światłami mijają gosamochody. ASA twierdzi, że przy reklamie nie zastosowanoodpowiednich środków bezpieczeństwa i może ona dawać złyprzykład.
Zdaje się, że mężczyzna jedzie podczas zmierzchu, bądź bladymświtem, według ASA widoczność z samochodu przy takiej pogodzie jestograniczona nawet przy włączonych reflektorach samochodowych.McCann - Ericsson tłumaczy, że reklama była robiona po południu,bez sprzętu oświetleniowego dlatego wydaje się , że może być trochęciemniej niż było w rzeczywistości. Firma zapewnia, że podczaskręcenia scen wszelkie środki ostrożności zostały podjęte, a rowerbył całkowicie widoczny dla ruchu ulicznego. Mimo zapewnień zestrony McCann organizacja nadzorująca zdecydowało podtrzymać w mocyswoje oskarżenia, zakazując jej nadawania reklamy.

Powerade zapowiedziało, że w związku z oskarżeniami nie zamierzaponownie udostępniać filmu dla szerszej publiczności.











