Z danych Kantar Media przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że w październiku br. cennikowe przychody reklamowe magazynów były wyższe niż rok wcześniej o 10,5 proc. bez autopromocji, natomiast o 11 proc. - z uwzględnieniem autopromocji. Same wydatki na autopromocję wzrosły w skali roku o 18,4 proc.
>>> Gazety 12 proc. mniej z reklam. „Rzeczpospolita, „Gazeta Wyborcza” i „Fakt” ostro w dół Wśród czołowych czasopism zdecydowanie największe wzrosty cennikowych wpływów reklamowych w skali roku osiągnęły „Twój Styl” - 71,3 proc., i „Pani” - 57,4 proc. (oba tytuły należą do Wydawnictwa Bauer). Większą niż średnia dla całego segmentu dynamikę tych przychodów zanotowały też „Gala” (G+J Polska) - 23,9 proc., „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) - 19,8 proc., oraz „Wprost” (AWR Wprost) - 18 proc. Z kolei „Party” zarobiło z reklam 9,2 proc. więcej niż rok wcześniej, a „Viva!” - 7,2 proc. więcej (oba tytuły wydaje Edipresse Polska).

>>> „Twój Styl” liderem czytelnictwa, ale miesięczniki z czołówki tracą Z drugiej strony cennikowe wpływy reklamowe „Polityki” (Polityka Spółdzielnia Pracy) zmniejszyły się w skali roku aż o 39,2 proc. W przypadku „Newsweeka Polska” (Ringier Axel Springer Polska) ten spadek wyniósł 15,7 proc., a w przypadku „Claudii” (G+J Polska) - 9,2 proc.











