Reklamy dla dzieci promują niezdrowe jedzenie

Zdecydowana większość oglądanych przez amerykańskie dzieci reklampromuje produkty bogate w cukier, sól i tłuszcz.

km
km
Udostępnij artykuł:

Jak informuje New York Times, powołując się na badanie naukowcówz Uniwersytetu w Illinois, produkty żywnościowe reklamowane wtelewizji i oglądane przez dzieci mają niewielką wartośćodżywczą.

Badacze skupili się na reklamach oglądanych przez dwie grupy: wwieku od 2 do 11 lat i od 12 do 17 lat. Przeanalizowane zostałoponad 50 tysięcy reklam oglądanych przez młodszą grupę i ponad 47tysięcy reklam oglądanych przez grupę starszą.

Aż 97,8 procenta żywności, której reklamy adresowano do młodszejgrupy badanych było bogatych w tłuszcz, cukier lub sól. W przypadkustarszej grupy wskaźnik ten wyniósł 89,4 procenta. Warto zaznaczyć,że pod uwagę nie były brane reklamy restauracji typu fast-food.

Najwięcej badanych reklam oglądanych przez dzieci w wieku od 2do 11 lat promowało płatki śniadaniowe. Z kolei u badanych w wiekuod 12 do 17 lat najwięcej było reklam słodyczy.

źródło: NYT

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą