Okres przed świętami Bożego Narodzenia to dla wielu branż najgorętszy czas w roku. Marki swoimi kampaniami starają się olśnić, zachwycić i zapaść w pamięć potencjalnym klientom. Choć jak zauważa Aleksander Babiński, junior social media specialist z agencji Kamikaze, są firmy, które celowo wręcz wycofują się nieco z reklam przed świętami. - Dobrym przykładem są szeroko rozumiane podróże. Jeśli reklama już się pojawia, to dotyczy okresu sylwestrowego. Wynika to właśnie z tęsknoty za spędzeniem czasu w domu - twierdzi Babiński.
Świąteczne reklamy - Polska
Avon - "Kisses for Christmas"Kreacja: Avon Cosmetics Polska, Warsaw Creatives
W tym roku Avon zaprosił do świątecznej kampanii popularne małżeństwo celebrytów - Małgorzatę Rozenek-Majdan i Radosława Majdana. "Kisses for Christmas" składa się z pięciu spotów reklamowych, z których pierwsze emitowane są od 5 listopada.

Empik - "Żeby Cię lepiej widzieć"Kreacja: Leo Burnett
Sieć sklepów Empik postawiło w tegorocznej reklamie świątecznej na motywy bajkowe. "Żeby Cię lepiej widzieć" opowiada historię kilkuletniej dziewczynki, ubranej jak Czerwony Kapturek. W roli Baby Jagi wystąpiła Helena Norowicz.
Zalando - „Święta. Zawsze modnie"Kreacja: Wieden+Kennedy, Amsterdam
W międzynarodowej kampanii platforma zakupowa Zalando podkreśla, że w świętach liczy się przede wszystkim poczucie bliskości z innymi ludźmi, niezależnie od wieku, płci, koloru skóry.
Ceneo - Zosia odkrywa magię świątKreacja: ASAP&ASAP Communication
W świątecznym klipie serwisu Ceneo rezolutna Zosia odwiedza fabrykę gwiazdkowych prezentów i wyjaśnia tajemnicę udanych zakupów.
IKEA - Magia na wyciągnięcie rękiKreacja: Saatchi & Saatchi IS
Magia jest motywem przewodnim świątecznej kampanii IKEA. Chłopiec dzięki swojej wyobraźni przenosi się na dwór królewski, w którym nie brakuje produktów IKEA. - Twórcy tym samym w prosty i symboliczny sposób przypominają nam o tym, że okres świąt to czas magiczny. Zaprezentowane zostają produkty Ikei, które z jednej strony dominują w warstwie obrazu, ale jednocześnie pozostają subtelne w przekazie fabularnym - ocenia tę kreację Milena Le Viet, social media manager z agencji Kamikaze.

Coca-Cola: "Podaruj Radość i bądź #jakMikołaj"Kreacja: McCann Worldgroup
W świątecznej reklamie Coca-Coli nie zabrakło kultowej już czerwonej ciężarówki. W tym roku marka przekonuje, że warto dzielić się z innymi, dzięki czemu stajemy się Świętymi Mikołajami. Oprócz spotu, marka jak co roku zaprosiła gwiazdę specjalną do wykonania hitu "Coraz bliżej święta". Piosenkę wykonuje w tym sezonie Katarzyna Nosowska.
Play - Urszula Dudziak z córkamiKreacja: Grandes Kochonos
Operator zaangażował do współpracy popularną artystkę Urszulę Dudziak, która razem z córkami wykonuje świąteczny hit „Driving Home for Christmas”.
Orange - Robert Górski i Mikołaj CieślakKreacja: Leo Burnett
Orange postawił na kabaretowy duet - Robert Górski i Mikołaj Cieślak w spocie dekorują choinkę. Artyści występowali już w kilku innych kampaniach operatora.

Plus - Abstrachuje pomocnikami Szymona MajewskiegoKreacja: Scholz&Friends Warszawa
Obok ambasadora reklamowego Plusa, Szymona Majewskiego, operator zaprosił do współpracy popularnych youtuberów z kanału Abstrachuje. Wcielają się w rolę pomocników Świętego Mikołaja - elfów.
Pepsi - imprezowy Święty MikołajKreacja: BBDO Warszawa
Święty Mikołaj w spocie Pepsi wraca po pracy razem z kilkoma elfami. Bohater pije reklamowany napój, po czym zaczyna się taneczna impreza. Klip kończy się hasłem „W Święta znajdź swój smak!”.
Pepsi - elfy i influencerzyKreacja: Artegence
Pepsi komunikuje się na święta także w internecie. W tej odsłonie markę reklamują influencerzy - Jessica Mercedes, Jakob Kosel, Julia Dyzio oraz Mariusz Mac.

Allegro Smart: wysyłka bożonarodzeniowych prezentówKreacja: Bardzo
Świątecznym spot Allegro reklamuje usługę Smart. W reklamie widzimy kobietę, która pod nieobecność dzieci wygodnie wysyła prezenty bożonarodzeniowe.
Visa - proste płatności za świąteczne zakupyKreacja: Saatchi & Saatchi IS
W komunikacji reklamowej w okresie świątecznym popularny operator płatności podkreśla, jak w prosty i skuteczny sposób można zapłacić za podarunki pod choinkę.

Kasia - "Podziel się kawałkiem szczęścia"Kreacja: Os3
Katarzyna Zielińska zachęca do wsparcia potrzebujących dzieci z domów dziecka.
Eurolan - święta według Fina MattiegoKreacja: Scholz & Friends Warszawa
Przy okazji świątecznej kampanii, firma pożyczkowa zachęca do skorzystania z kredytu w formie limitu odnawialnego. Oczywiście, po fińsku.

PKO BP - Mini Ratka na świąteczne zakupyKreacja: Agencja Warszawa
Bank PKO BP w świątecznej kampanii reklamuje pożyczkę gotówkową Mini Ratka, którą można przeznaczyć np. na zakup mebli do domu.
Drogerie Natura - “Prezenty Najlepsze z Natury”Kreacja: Promo Agency
Reklama wspiera działania sprzedażowe w gorącym, przedświątecznym okresie. Sieć drogerii Natura promuje zestawy kosmetyków w wyjątkowych cenach.
Lidl - karp i samotny więzień Kreacja (klip z więźniem): Folk
Świąteczne kreacje reklamowe sieci Lidl Polska zaskakują różnorodnością. Marka głosem małej dziewczynki w jednym ze spotów zachęca, by nie kupować żywego karpia. W innej świątecznej kreacji bohaterem został starszy więzień, któremu tego wyjątkowego, rodzinnego czasu nie dane było spędzić z bliskimi.
Wedel - wzorek z Ptasiego Mleczka i zebraKreacja: PZL
Wedel, podobnie jak w roku ubiegłym, pokazał jak chłopiec i wioząca go zebra przypominają pochmurnemu strażnikowi miejskiemu, jak należy odzyskać dziecięcą radość.
Delecta - "Z serca natury"Kreacja: Opus B
Producent dodatków do ciast i deserów billboardem sponsorskim zachęca do wspólnych wypieków i dekoracji pierniczków.
TK Maxx - "Worecki"Kreacja: Ogilvy
Na potrzeby świątecznej kampanii, sieć sklepów stworzyła "niezwykły" worek na prezenty zwany Woreckim, który odnaleziony przez wyjątkowo sprytną klientkę, trafi do jej domu i stanie się ukochanym pupilem rodziny. Worek przez kolejny rok obdarowuje właścicielkę prezentami.
McDonald’s - powrót do domuKreacja: DDB&tribal
Na wzruszający spot postawił w tym roku McDonald’s. Historia prezentowana w reklamie jest prosta i znana wielu osobom z własnych doświadczeń. Pokazuje, że w świętach najważniejsze jest, by wrócić do domu, być po prostu razem.
Polska Fundacja Narodowa - Jean Reno opowiada o polskich świętach
Do świątecznego spotu PFN zaangażowała znanego francuskiego aktora. - Świąteczny klip z Jeanem Reno promuje piękno polskich tradycji bożonarodzeniowych i pokazuje urodę polskich Tatr zimą - mówił o kreacji Filip Rdesiński, prezes Polskiej Fundacji Narodowej.
Kampanie świąteczne - świat
Lego - „This is not a Brick. It's their wildest wishes”Kreacja: The Lego Agency
Spot świąteczny pokazuje, że klocki duńskiego producenta Lego są tak niezwykłe, że mogą przenieść do wyobrażonej rzeczywistości każdego, niezależnie od wieku. Marka po raz pierwszy zdecydowała się na globalne działania reklamowe nawiązujące do Bożego Narodzenia.
Apple - "Share Your Gifts"Kreacja: TBWAMedia Arts Lab Los Angeles
Technologiczny gigant postawił na animowany spot z przesłaniem - kreatywność i talent to coś, czym warto podzielić się na święta.
John Lewis - po prostu Elton JohnKreacja: Adam&Ewe/DDB
Wybitny artysta i jego droga do sławy - domy handlowe John Lewis kolejny rok zachwycają kreacją na nadchodzące bożonarodzeniowe święta. W kilkuminutowej etiudzie poznajemy Eltona Johna. Artysta za występ miał otrzymać gażę w wysokości 5 mln funtów.
Burberry - „Close Your Eyes and Think of Christmas"Kreacja: Burberry
Polski akcent w zagranicznych kreacjach reklamowych. W kampanii domu mody Burberry z udziałem raperki M.I.A, Naomi Camblell, Valerie Morris-Campbell, Matta Smitha i Kristin Scott Thomas za stronę techniczną odpowiadało studio Platige Image.
IKEA Kanada - „Magic Man Holiday”Kreacja: Rethink
Szwedzka sieć pokazuje, że kreatywne kampanie to jej domena na niemal każdym rynku, gdzie funkcjonuje. W Kanadzie przygotowano świąteczny spot, który udowadnia, że stare meble i przedmioty mogą pomóc spełnić marzenia.
IKEA Włochy - święta w windzieKreacja: DDB Italia
We Włoszech IKEA podeszła do kampanii świątecznej z dozą humoru. Spot pokazuje dwóch mężczyzn, którzy w nietypowych okolicznościach muszą spędzić ze sobą święta. Rodzinną atmosferę uda im się wytworzyć dzięki przedmiotom z IKEI.
Coca-Cola Brazylia - "Christmas Rules"Kreacja: David
Kto powiedział, że misie polarne nie obchodzą świąt? Spot brazylijskiego oddziału Coca-Coli pokazuje, że w świecie tych uroczych zwierzaków panują uniwersalne, świąteczne reguły.
Google Assistant - Kevin znowu sam w domuKreacja: Arts & Letters Creative Co
Na sentyment postawił Google w świątecznym spocie swojego asystenta głosowego. Widzowie mogli przypomnieć sobie kultowe sceny ze świątecznej komedii "Kevin sam w domu". Po 28 latach do roli wrócił Macaulay Culkin.
IKEA Hiszpania - "Rozłącz, aby połączyć"Kreacja: McCann
Hiszpański oddział Ikei zdecydował się na pewien eksperyment. Grupie osób zadawano najpierw pytania o nowinki ze świata internetu, później o znajomość swoich bliskich. Wyniki pokazały, że ważniejszy jest dla nas świat wirtualny niż te obok.











