Przegląd bożonarodzeniowych reklam: IKEA, Coca-Cola, Pepsi, Ceneo, Plus, Allegro, Apple, Visa, Burberry (wideo)

Jak co roku marki ruszyły z reklamową ofensywą przed najgorętszym okresem sprzedażowym. Prezentujemy przegląd reklam świątecznych z Polski i z zagranicy.

Justyna Dąbrowska
Justyna Dąbrowska
Udostępnij artykuł:

Okres przed świętami Bożego Narodzenia to dla wielu branż najgorętszy czas  w roku. Marki swoimi kampaniami starają się olśnić, zachwycić i zapaść w pamięć potencjalnym klientom. Choć jak zauważa Aleksander Babiński, junior social media specialist z agencji Kamikaze, są firmy, które celowo wręcz wycofują się nieco z reklam przed świętami. - Dobrym przykładem są szeroko rozumiane podróże. Jeśli reklama już się pojawia, to dotyczy okresu sylwestrowego. Wynika to właśnie z tęsknoty za spędzeniem czasu w domu - twierdzi Babiński.

Świąteczne reklamy - Polska

Avon - "Kisses for Christmas"Kreacja: Avon Cosmetics Polska, Warsaw Creatives

W tym roku Avon zaprosił do świątecznej kampanii popularne małżeństwo celebrytów - Małgorzatę Rozenek-Majdan i Radosława Majdana. "Kisses for Christmas" składa się z pięciu spotów reklamowych, z których pierwsze emitowane są od 5 listopada.

Empik - "Żeby Cię lepiej widzieć"Kreacja: Leo Burnett

Sieć sklepów Empik postawiło w tegorocznej reklamie świątecznej na motywy bajkowe. "Żeby Cię lepiej widzieć" opowiada historię kilkuletniej dziewczynki, ubranej jak Czerwony Kapturek. W roli Baby Jagi wystąpiła Helena Norowicz.

Zalando - „Święta. Zawsze modnie"Kreacja: Wieden+Kennedy, Amsterdam

Ceneo - Zosia odkrywa magię świątKreacja: ASAP&ASAP Communication

IKEA - Magia na wyciągnięcie rękiKreacja: Saatchi & Saatchi IS

Magia jest motywem przewodnim świątecznej kampanii IKEA. Chłopiec dzięki swojej wyobraźni przenosi się na dwór królewski, w którym nie brakuje produktów IKEA. - Twórcy tym samym w prosty i symboliczny sposób przypominają nam o tym, że okres świąt to czas magiczny. Zaprezentowane zostają produkty Ikei, które z jednej strony dominują w warstwie obrazu, ale jednocześnie pozostają subtelne w przekazie fabularnym - ocenia tę kreację Milena Le Viet, social media manager z agencji Kamikaze.

Coca-Cola: "Podaruj Radość i bądź #jakMikołaj"Kreacja: McCann Worldgroup

W świątecznej reklamie Coca-Coli nie zabrakło kultowej już czerwonej ciężarówki. W tym roku marka przekonuje, że warto dzielić się z innymi, dzięki czemu stajemy się Świętymi Mikołajami. Oprócz spotu, marka jak co roku zaprosiła gwiazdę specjalną do wykonania hitu "Coraz bliżej święta". Piosenkę wykonuje w tym sezonie Katarzyna Nosowska.

Play - Urszula Dudziak z córkamiKreacja: Grandes Kochonos

Orange - Robert Górski i Mikołaj CieślakKreacja: Leo Burnett

Orange postawił na kabaretowy duet - Robert Górski i Mikołaj Cieślak w spocie dekorują choinkę. Artyści występowali już w kilku innych kampaniach operatora.

Plus - Abstrachuje pomocnikami Szymona MajewskiegoKreacja: Scholz&Friends Warszawa

Obok ambasadora reklamowego Plusa, Szymona Majewskiego, operator zaprosił do współpracy popularnych youtuberów z kanału Abstrachuje. Wcielają się w rolę pomocników Świętego Mikołaja - elfów.

Pepsi - imprezowy Święty MikołajKreacja: BBDO Warszawa

Święty Mikołaj w spocie Pepsi wraca po pracy razem z kilkoma elfami. Bohater pije reklamowany napój, po czym zaczyna się taneczna impreza. Klip kończy się hasłem „W Święta znajdź swój smak!”.

Pepsi - elfy i influencerzyKreacja: Artegence

Allegro Smart: wysyłka bożonarodzeniowych prezentówKreacja: Bardzo

Visa - proste płatności za świąteczne zakupyKreacja: Saatchi & Saatchi IS

W komunikacji reklamowej w okresie świątecznym popularny operator płatności podkreśla, jak w prosty i skuteczny sposób można zapłacić za podarunki pod choinkę.

Kasia - "Podziel się kawałkiem szczęścia"Kreacja: Os3

Eurolan - święta według Fina MattiegoKreacja: Scholz & Friends Warszawa

Przy okazji świątecznej kampanii, firma pożyczkowa zachęca do skorzystania z kredytu w formie limitu odnawialnego. Oczywiście, po fińsku.

PKO BP - Mini Ratka na świąteczne zakupyKreacja: Agencja Warszawa

Bank PKO BP w świątecznej kampanii reklamuje pożyczkę gotówkową Mini Ratka, którą można przeznaczyć np. na zakup mebli do domu.

Drogerie Natura - “Prezenty Najlepsze z Natury”Kreacja: Promo Agency

Reklama wspiera działania sprzedażowe w gorącym, przedświątecznym okresie. Sieć drogerii Natura promuje zestawy kosmetyków w wyjątkowych cenach.

Lidl - karp i samotny więzień  Kreacja (klip z więźniem): Folk

Świąteczne kreacje reklamowe sieci Lidl Polska zaskakują różnorodnością. Marka głosem małej dziewczynki w jednym ze spotów zachęca, by nie kupować żywego karpia. W innej świątecznej kreacji bohaterem został starszy więzień, któremu tego wyjątkowego, rodzinnego czasu nie dane było spędzić z bliskimi.

Wedel - wzorek z Ptasiego Mleczka i zebraKreacja: PZL

Delecta - "Z serca natury"Kreacja: Opus B

Producent dodatków do ciast i deserów billboardem sponsorskim zachęca do wspólnych wypieków i dekoracji pierniczków.

TK Maxx - "Worecki"Kreacja: Ogilvy

Na potrzeby świątecznej kampanii, sieć sklepów stworzyła "niezwykły" worek na prezenty zwany Woreckim, który odnaleziony przez wyjątkowo sprytną klientkę, trafi do jej domu i stanie się ukochanym pupilem rodziny. Worek przez kolejny rok obdarowuje właścicielkę prezentami.

McDonald’s - powrót do domuKreacja: DDB&tribal

Na wzruszający spot postawił w tym roku McDonald’s. Historia prezentowana w reklamie jest prosta i znana wielu osobom z własnych doświadczeń. Pokazuje, że w świętach najważniejsze jest, by wrócić do domu, być po prostu razem. 

Polska Fundacja Narodowa - Jean Reno opowiada o polskich świętach

Do świątecznego spotu PFN zaangażowała znanego francuskiego aktora. - Świąteczny klip z Jeanem Reno promuje piękno polskich tradycji bożonarodzeniowych i pokazuje urodę polskich Tatr zimą - mówił o kreacji Filip Rdesiński, prezes Polskiej Fundacji Narodowej.

 

Kampanie świąteczne - świat

Lego - „This is not a Brick. It's their wildest wishes”Kreacja: The Lego Agency

Spot świąteczny pokazuje, że klocki duńskiego producenta Lego są tak niezwykłe, że mogą przenieść do wyobrażonej rzeczywistości każdego, niezależnie od wieku. Marka po raz pierwszy zdecydowała się na globalne działania reklamowe nawiązujące do Bożego Narodzenia.

Apple - "Share Your Gifts"Kreacja: TBWAMedia Arts Lab Los Angeles

Technologiczny gigant postawił na animowany spot z przesłaniem - kreatywność i talent to coś, czym warto podzielić się na święta.

John Lewis - po prostu Elton JohnKreacja: Adam&Ewe/DDB

Wybitny artysta i jego droga do sławy - domy handlowe John Lewis kolejny rok zachwycają kreacją na nadchodzące bożonarodzeniowe święta. W kilkuminutowej etiudzie poznajemy Eltona Johna. Artysta za występ miał otrzymać gażę w wysokości 5 mln funtów.

Burberry - „Close Your Eyes and Think of Christmas"Kreacja: Burberry

IKEA Kanada - „Magic Man Holiday”Kreacja: Rethink

Szwedzka sieć pokazuje, że kreatywne kampanie to jej domena na niemal każdym rynku, gdzie funkcjonuje. W Kanadzie przygotowano świąteczny spot, który udowadnia, że stare meble i przedmioty mogą pomóc spełnić marzenia.

IKEA Włochy - święta w windzieKreacja: DDB Italia

We Włoszech IKEA podeszła do kampanii świątecznej z dozą humoru. Spot pokazuje dwóch mężczyzn, którzy w nietypowych okolicznościach muszą spędzić ze sobą święta. Rodzinną atmosferę uda im się wytworzyć dzięki przedmiotom z IKEI.

Coca-Cola Brazylia - "Christmas Rules"Kreacja: David

Google Assistant - Kevin znowu sam w domuKreacja:  Arts & Letters Creative Co

Na sentyment postawił Google w świątecznym spocie swojego asystenta głosowego. Widzowie mogli przypomnieć sobie kultowe sceny ze świątecznej komedii "Kevin sam w domu". Po 28 latach do roli wrócił Macaulay Culkin.

IKEA Hiszpania - "Rozłącz, aby połączyć"Kreacja: McCann

Hiszpański oddział Ikei zdecydował się na pewien eksperyment. Grupie osób zadawano najpierw pytania o nowinki ze świata internetu, później o znajomość swoich bliskich. Wyniki pokazały, że ważniejszy jest dla nas świat wirtualny niż te obok.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"