Rekomendacje kształtują decyzje zakupowe Polaków

W ciągu minionych trzech miesięcy co piąty Polak (22%) przynajmniej raz zdecydował się na zakup z polecenia - wynika z badania PBS.

pr
pr
Udostępnij artykuł:
Rekomendacje kształtują decyzje zakupowe Polaków

Ponad połowa respondentów (59%) skorzystała w ostatnich trzech miesiącach z rekomendacji więcej niż raz, a co szósta osoba (16%) - co najmniej 4 razy.

Najczęściej takie zakupy dotyczą branży spożywczej. 40% klientów korzystających z rekomendacji na tej podstawie dokonało decyzji o zakupie artykułów spożywczych. Druga w kolejności jest uroda i usługi kosmetyczne (25%), na trzeciej pozycji uplasowała się branża odzieżowa (18%), a zaraz za nią  - opieka medyczna (17%).

Równolegle z korzystaniem z rekomendacji konsumenci są coraz bardziej skłonni do rekomendowania. W ciągu minionego kwartału produkt lub usługę zarekomendował co czwarty respondent (24%).

Polski konsument potrafi również dzielić się negatywnymi opiniami. W ciągu minionych trzech miesięcy co szósty badany (17%) odradził produkt, firmę lub usługę.

Skłonność do rekomendowania i odradzania produktów/usług często idzie w parze: osoby polecające znacząco częściej także odradzają – w zależności od swoich doświadczeń. Stosunkowo częściej są to osoby posiadające bardziej stabilną sytuację finansową, pracujące, korzystające z internetu oraz dobrze wykształcone.

Ogólnopolskie badanie zostało przeprowadzone przez PBS na zlecenie Obserwatorium Zarządzana w dniach 7-9 marca 2014 r. techniką CAPI (wywiady osobiste wspomagane komputerowo) na próbie N=1000 Polaków od 15. roku życia.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą