Rekordowa liczba zgłoszeń do Cannes Lions

Do tegorocznej edycji Międzynarodowego Festiwalu Kreatywności Cannes Lions została zgłoszona rekordowa liczba ponad 37 400 prac aż z 97 krajów. Stanowi to 5% wzrost w stosunku do roku poprzedniego. Wśród 17 dostępnych kategorii pojawiła się jedna nowa – Product Design Lions. O sukces w ramach tego największego i najbardziej prestiżowego, międzynarodowego konkursu poświęconego kreatywnej komunikacji marketingowej walczy 135 prac z Polski.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Podmioty biorące udział w konkursie zgłaszały prace w 17 kategoriach: Branded Content & Entertainment Lions, Creative Effectiveness Lions, Cyber Lions, Design Lions, Direct Lions, Film Lions, Film Craft Lions, Innovation Lions, Media Lions, Mobile Lions, Outdoor Lions, PR Lions, Press Lions, Promo & Activation Lions, Radio Lions, Product Design Lions oraz Titanium & Integrated Lions. Poniższa tabela ilustruje popularność poszczególnych kategorii pod względem liczby zgłoszeń oraz zmiany procentowe w stosunku do 2013 roku:

Patrząc na rozkład prac ze względu na kraj pochodzenia w zdecydowanej czołówce (TOP 10) znajdują się: USA (6213 zgłoszeń), Brazylia (3321), Wielka Brytania (2757), Niemcy (2376), Francja (1838), Australia (1543), Kanada (995) i Japonia (1146). Na uwagę zasługuje również rosnąca wciąż liczba zgłoszeń z Indii (976) oraz Chin (952). Kraje, które zgłaszały prace po raz pierwszy, to: Albania, Ghana i San Marino.

W przypadku Polski w konkursie biorą udział łącznie 32 firmy, które zgłosiły 135 prac. Najwięcej z nich konkuruje w kategorii Media (27), Cyber (18), Promo & Activation (15) oraz PR (14).

Wszystkie prace można oglądać w Palais des Festivals w Cannes w ciągu trwającego tydzień wydarzenia (15-21.06). Po raz pierwszy w historii odbędzie się również Lions Health (13-14.06), część Festiwalu Cannes Lions poświęcona kreatywności i komunikacji w branży farmacji i zdrowia. Publiczność będzie mogła wziąć udział w dwudniowych seminariach oraz uroczystej gali wręczenia nagród. Do konkursu Lions Health wpłynęły w sumie 1423 prace z 49 krajów, w tym 2 z Polski.                                                                                                                                                                                    

– Konkurs Cannes Lions to zawsze ekscytujący i inspirujący okres, podczas którego możemy obserwować najlepsze pomysły i kreacje z całego świata. Tego typu wydarzenia, to również nieczęsta okazja do konfrontacji koncepcji krajowych teamów – uczestników Young Lions Competition – z przedstawicielami branży komunikacyjnej z całego świata. Mamy również dobre wieści dla wszystkich tych, którzy nie mogą wybrać się na Festiwal – 30 października, już po raz czwarty, organizujemy bowiem Cannes Lions Imagination Day – dzień pełen inspirujących seminariów, na które zapraszamy twórców i firmy, które na swoim koncie maja wiele lwów canneńskich, a także szereg nagród z innych festiwali reklamowych i okołoreklamowych. Wieczorem zaś odbędzie się doroczny pokaz Cannes Lions, podczas którego będzie można obejrzeć najlepsze spoty i kampanie z kategorii Film oraz Titanium & Integrated (w tym roku, oprócz Multikina w warszawskich Złotych Tarasach również w Multikinie: Wrocław Arkady Wrocławskie, Kraków, Poznań Stary Browar, Gdynia i Łódź (Silver Screen) – powiedziała Anna Zimecka, Project Director w Stowarzyszeniu Komunikacji Marketingowej SAR.

Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR jest jedynym oficjalnym przedstawicielem Festiwalu Cannes Lions oraz organizatorem polskich eliminacji do konkursu Young Lions.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+