Średni dobowy udział TVN24 we wrześniu 2024 roku wyniósł 6,65 proc., po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 18,84 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.
Na drugie miejsce awansowała Telewizja Republika, która zanotowała 4,66 proc. udziału w rynku po gigantycznym wzroście o 4136 proc. - największym w zestawieniu. Kanał przejął część widzów TVP Info po wyłączeniu i zmianie formuły tego kanału, dodatkowo od połowy lipca br. TV Republika nadaje na ósmym multipleksie telewizji naziemnej.
TVP Info z ponad 2 proc. udziału. Pierwszy raz w tym roku
Trzecia była stacja TVP Info. We wrześniu br. kanał miał 2,08 proc. udziału, po spadku względem września 2023 roku o 60,98 proc. Był to największy spadek w zestawieniu, ale TVP Info w zeszłym miesiąca zanotowało najwyższy wynik od stycznia br.

Czwarte miejsce zajął kanał Polsat News. Jego udział wzrósł względem września ub.r. o 6,1 proc. do 1,74 proc.
Też należący do Telewizji Polsat kanał Wydarzenia 24, który w styczniu br. zwiększył zasięg naziemny, przechodząc z MUX-4 na MUX-1, zanotował wzrost udziału z 0,77 proc. do 1,26 proc.
Stacja wPolsce24.pl, która we wrześniu br. ruszyła na MUX-8, zanotowała 0,8 proc. udziału. Rok wcześniej jej poprzednik, czyli wPolsce.pl, miał 0,04 proc. udziału. Dostępny był on tylko u operatorów płatne telewizji.

TVN24 liderem także w grupie komercyjnej
W grupie widzów od 16 do 59 lat liderem też była stacja TVN24, notująca wzrost o 29,1 proc. do 4,66 proc.
Na drugie miejsce awansowała TV Republika po wzroście o 4320 proc. Jej udział wyniósł 2,21 proc.
Trzeci był kanał TVP Info, którego wynik zmalał z 2,65 proc. do 1,54 proc.











