'Rezerwa na koszty związane z zamknięciem Nowego Dnia'

Dlaczego Agora zdecydowała się wycofać z rynku dziennik "Nowy Dzień"? - specjalnie dla Wirtualnemedia.pl wiceprezes Agory Zbigniew Bąk.

masz
masz
Udostępnij artykuł:

Agora utworzy w pierwszym kwartale rezerwę na koszty związane z zamykanym dziennikiem "Nowy Dzień", które będą ponoszone po zakończeniu pierwszych trzech miesięcy tego roku, aby nie obciążały wyników w kolejnych kwartałach - poinformował w środę wiceprezes Agory Zbigniew Bąk.

"Na wszystkie koszty związane z +Nowym Dniem+, które będą ponoszone po zakończeniu I kwartału zostanie zawiązana stosowna rezerwa. W związku z tym wejdą one w koszty I kwartału i nie powinny wpływać na wyniki kolejnych kwartałów 2006 roku" - powiedział Bąk.

Agora poinformowała we wtorek wieczorem, że 23 lutego kończy wydawanie dziennika "Nowy Dzień" (debiut 14 listopada 2005 roku) ze względu na zbyt niską sprzedaż.

Sprzedaż „Nowego Dnia” w 2005 roku kształtowała się poniżej 200.000 egz.  -  w ciągu pierwszych dwóch tygodni wyniosła 212 tys. egzemplarzy. W grudniu spadła do 177,8 tys. egzemplarzy.  W 2006 roku było jeszcze gorzej - średnia sprzedaż wyniosła około 130 tys. egzemplarzy.

Wirtualnemedia.pl: Ile Agora wydała na "Nowy Dzień"?

Zbigniew Bąk - wiceprezes Zarządu AGORA SA: Wydatki poniesione w roku 2005 podaliśmy w raporcie za IV kwartał 2005 roku, który jest dostępny na stronie agora.pl. O pełnych kosztach wydawania “Nowego Dnia" w roku 2006 poinformujemy w momencie ogłoszenia wyników finansowych Grupy Agora za I kwartał 2006 roku.  Na wszystkie koszty związane z “Nowym Dniem", które będą ponoszone po zakończeniu I kwartału 2006 r. zostanie zawiązana stosowna rezerwa.  W związku z tym wejdą one w koszty I kwartału i nie powinny wpływać na wyniki kolejnych kwartałów 2006 roku.

Co czeka załogę gazety?Mamy świadomość, że decyzja o zamknięciu dziennika jest bolesna dla wielu osób, które bardzo mocno zaangażowały się w projekt i ciężko pracowały przez ostatnie kilka miesięcy. Jednakże, mamy nadzieję, że spotka się ona ze zrozumieniem zespołu. Inicjowanie nowych projektów jest nieodłączną częścią działalności wydawniczej i jest obarczone dużym ryzykiem niepowodzenia.  Nie jesteśmy w stanie uniknąć wielu negatywnych skutków związanych z decyzją o zaprzestaniu wydawania “Nowego Dnia", ale postaramy się ograniczyć te z nich, które dotyczą pracowników. Dla części zespołu postaramy się jak najszybciej przygotować oferty pracy  w innych mediach Agory.  Nie ukrywamy, że nie będziemy w stanie złożyć takiej oferty każdemu pracownikowi. W przypadku pracowników, dla których takiej oferty nie będziemy w stanie przygotować, jest oczywiste, że będziemy respektować wszystkie przepisy prawa pracy i wszystkie klauzule zawarte w umowach o pracę.  Dodatkowo wszystkim pracownikom, którzy mają krótki okres wypowiedzenia, i dla których  suma wynagrodzenia w okresie wypowiedzenia i odprawy przysługującej z tytułu rozwiązania umowy o pracę z przyczyn nie dotyczących pracownika byłaby niższa niż wysokość trzymiesięcznego wynagrodzenia, Agora wypłaci również tę różnicę. Jako pracodawca będziemy z pełną wrażliwością podchodzić do rozwiązania tej trudnej dla obu stron sytuacji. 

Czy będą jakieś konsekwencje personalne za porażkę projektu?Pracownicy Agory to ludzie odwagi i honoru.  Kierownictwo projektu natychmiast było gotowe wziąć na siebie wszelkie konsekwencje wynikające z niepowodzenia projektu.  Przyjęcie takiej postawy byłoby jednak bardzo nierozsądne.   Inicjowanie nowych projektów jest nieodłączną częścią działalności wydawniczej i z natury rzeczy jest obarczone dużym ryzykiem niepowodzenia. Możemy tylko podziękować osobom, które zdecydowały się zaryzykować i podjąć nowe wyzwanie.  Jako profesjonalny wydawca nie opieraliśmy się na własnej intuicji i dlatego przed startem nowego dziennika przeprowadziliśmy szereg badań jakościowych i ilościowych.  Zgodnie z wynikami badań ilościowych osiągnięcie poziomu sprzedaży egzemplarzy w wysokości 250.000 było bardzo prawdopodobne.  Wyniki badań jakościowych były również bardzo obiecujące. W tej sytuacji trudno było nie podjąć wyzwania.

Dlaczego "ND" nie odniósł sukcesu?Jesteśmy w trakcie szczegółowych analiz, ponieważ zrozumienie przyczyn niepowodzenia projektu będzie cenną wiedzą, którą będziemy mogli wykorzystać w przyszłości.  Nie chcemy być nieprofesjonalni i spekulować na ten temat przed zakończeniem analiz.  Możemy tylko powiedzieć, że przed startem przeprowadziliśmy szereg badań jakościowych, w których nowa gazeta była entuzjastycznie przyjmowana przez czytelników.  Również badania ilościowe przeprowadzone w oparciu o numery zerowe gazety były bardzo pozytywne.  Rzeczywistość okazała się inna.  Chcemy wyjaśnić dlaczego. 

W Państwa  ocenie dlaczego "Nowy Dzień" miał tak słabe wyniki sprzedaży? - zapraszamy do komentowania.

masz
Autor artykułu:
masz
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online