Rezygnację z płatnej telewizji rozważa prawie 30 proc. jej klientów, częściej nc+ niż Cyfrowego Polsatu

15 proc. widzów naziemnej telewizji cyfrowej rozważa możliwość zakupu dostępu do kablówki lub satelity. Blisko dwa razy większy odsetek widzów płatnej telewizji myśli o porzuceniu płatnej oferty - wynika z badania MEC.

km
km
Udostępnij artykuł:

W porównaniu z poprzednim rokiem nastroje klientów płatnej telewizji i widzów naziemnej telewizji cyfrowej ustabilizowały się. Lekko zmalał odsetek chętnych do porzucania kablówki bądź satelity - z 30 proc. do 27 proc. Zmniejszył się jednak także odsetek widzów naziemnej telewizji cyfrowej, którzy myśleliby o migracji do płatnej oferty: z 20 proc. do 15 proc.

grafika

Jeśli przeanalizować skłonność do cord-cuttingu (z ang. odcięcie kabla, rezygnacja z płatnej subskrypcji TV) wśród klientów różnych operatorów, największy odsetek rozważających porzucenie oferty zaobserwowano wśród abonentów nc+ - 35 proc. z nich myślało w ciągu ostatniego roku o rezygnacji z usług, podczas gdy w przypadku Cyfrowego Polsatu było to 23 proc. W przypadku kablówek największy odsetek "potencjalnych" cord-cutterów występuje wśród klientów UPC.

Na pierwszym planie, jako główna motywacja do rezygnacji z kabla lub satelity, pozostaje cena. Ma ona większy wpływ na postawy klientów platform cyfrowych – 3 na 4 rozważających rezygnację twierdzi, że jego aktualna oferta jest za droga.

grafika

Wśród badanych, którzy twierdzą, że w ciągu ostatniego roku porzucili płatną telewizję, ponad połowa jako główny powód podaje atrakcyjność oferty bezpłatnej, naziemnej telewizji. Dla blisko 50 proc. decydująca była cena. Z kolei wśród klientów płatnej TV, którzy zmienili na przestrzeni ostatniego roku operatora, więcej niż co trzeci twierdzi, że znalazł tańszą ofertę, a 32 proc. skusiła szerokość wyboru kanałów oferowanych przez konkurencyjnego operatora. Ponad 25 proc. zwracała uwagę na przejrzystość oferty.

grafika

Widzów płatnej TV, którzy nie rozważają cord-cuttingu, przy obecnej ofercie trzymają przede wszystkim internet w pakiecie, cena oraz dostęp do kanałów sportowych.

A jakie stacje są dla klientów płatnej TV ważne na tyle, że są gotowi nadal płacić za swoją ofertę? Na czoło rankingu wysunął się w tym roku Eurosport. Kobiety częściej wskazywały kanały filmowe i lifestyle’owe - w czołówce ich rankingu znajdują się Canal+ i HBO. Dla mężczyzn najważniejsze są stacje sportowe i dokumentalne. Numerem jeden wśród klientów powyżej 50 roku życia są TVP Seriale - 67 proc. z nich twierdzi, że płaci za kablówkę lub satelitę właśnie z uwagi na tę stację.

grafika

Wśród widzów telewizji naziemnej 15 proc. rozważa zakup płatnej oferty, a znakomita większość z nich bierze pod uwagę platformę cyfrową. Największy odsetek widzów naziemnych, którzy biorą pod uwagę przejście do płatnej TV, rekrutuje się z najmłodszych grup badanych (15-24 lata i 25-34 lata).

2/3 zainteresowanych zakupem abonamentu widzów naziemnych uważa, że oferta bezpłatnej telewizji jest za wąska. Ci, którzy nie rozważają zakupu płatnej telewizji, motywują to względami finansowymi (zbyt droga oferta operatorów) i satysfakcją z dostępnej w telewizji naziemnej oferty kanałów (30,5 proc.).

Badanie zostało zrealizowane przez agencję mediową MEC za pośrednictwem wywiadów telefonicznych i internetowych, na ogólnopolskiej próbie reprezentatywnej dla populacji telewidzów w Polsce, liczącej 1100 respondentów w wieku 15+.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"