RMF FM, Radio ZET i Polskie Radio dużo mniej z reklam. W górę Tok FM i Eska (TOP 10)

W kwietniu br. stacje radiowe cennikowo zarobiły z reklam 7,3 proc. mniej niż rok wcześniej. RMF FM i Radio ZET zanotowały spadki po kilkanaście procent, Jedynka i Trójka - po 25-30 proc, za to Tok FM, Eska Rock i Eska Poznań osiągnęły kilkunastoprocentowe wzrosty.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Z danych Kantar Media przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że cennikowe wpływy reklamowe (bez autopromocji) stacji radiowych w kwietniu br. wyniosły 283,2 mln zł, czyli 22,25 mln zł mniej niż przed rokiem. To spadek wynoszący 7,3 proc.

Zarabiające z reklam zdecydowanie najwięcej RMF FM (Grupa RMF) i Radio ZET (Eurozet) zanotowały kilkunastoprocentowe spadki przychodów. Wpływy reklamowe pierwszej stacji zmalały o 14,5 proc., a drugiej - o 11,1 proc.

Jeszcze mocniej zmniejszyły się przychody z reklam Polskiego Radia. W przypadku Trójki spadek wyniósł 24,8 proc., a w przypadku Jedynki - 30,7 proc.

Za to Tok FM (Agora) zarobiło z reklam 16 proc. więcej niż rok wcześniej, Eska Rock (Grupa Radiowe Time) - 10,4 proc. więcej, a Eska Poznań (Grupa Radiowe Time) - 16,7 proc. więcej. Złote Przeboje Pogoda Warszawa (Agora) zanotowały wzrost wynoszący aż 50 proc., a Eska Wrocław (Grupa Radiowe Time) - spadek o 7,1 proc.

Według szacunków Starlinka w I kwartale br. faktyczne przychody reklamowe stacji radiowych wyniosły 127,2 mln zł, o 3,9 proc. mniej niż rok wcześniej (zobacz szczegóły).

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"