Leaders Forum powered by Poland zainaugurowano konferencją w Centrum Prasowym PAP 10 grudnia. Podczas spotkania uczestnicy podkreślali, że celem inicjatywy jest wzmocnienie obecności Polski w globalnej debacie oraz promowanie kraju jako europejskiego lidera wzrostu i innowacji w Europie Środkowo-Wschodniej.
- Zaproszenie od prezydenta USA do dołączenia do Grupy G20 w czasie amerykańskiej prezydencji to sygnał, że nasza międzynarodowa pozycja bardzo wzrosła. Dokonaliśmy nieprawdopodobnego skoku w ciągu zaledwie trzech dekad. A jednocześnie, wciąż nas słabo widać tam, gdzie się dyskutuje i decyduje o przyszłości globalnego porządku. Jednym z takim miejsc jest Davos w czasie Światowego Forum Ekonomicznego. "Leaders Forum powered by Poland" to wspólny wysiłek naszych think tanków, firm, rządu i akademii, żeby pokazać Polskę taką, jaką ona obecnie jest - twórczą, nowoczesną, energiczną, gotową do współtworzenia rozwiązań dla Europy i świata. Nasz głos musi być słyszalny – mówi dr Małgorzata Bonikowska, prezes Centrum Stosunków Międzynarodowych i THINKTANK.

Nowa narracja o Polsce za granicą
Prelegenci podkreślali potrzebę nowej narracji o Polsce, prezentującej jej sukcesy gospodarcze i innowacyjne firmy jako globalnych . Towarzyszące Forum w Davos Leaders Forum powered by Poland będzie platformą do dialogu międzynarodowego, budowania relacji biznesowych oraz aktywnego udziału Polski w kreowaniu globalnej przyszłości.
Obecna pozycja Polski, która jest jednym z liderów rozwoju na globalnej mapie gospodarczej, uzasadnia stałą obecność na takich wydarzeniach jak Forum w Davos. Wraz z Thinktankiem i Partnerami uznaliśmy, że warto pokazywać Polskę, przełamując stereotypy. Innowacyjne technologie wykorzystywane w Żabce oraz odpowiedzialne podejście do biznesu, pokazują, że polska firma może wyznaczać globalne trendy. Jestem przekonany, że również jako kraj jesteśmy liderem w tak wielu obszarach, że warto na tym budować markę Polski
- Będziemy w Davos, by pokazać siłę polskiej marki i polskiej gospodarki, która w tak krótkim czasie awansowała do grona 20 największych gospodarek świata – mówi Katarzyna Dubno, dyrektor ds. relacji zewnętrznych, ESG i Ekonomiki Zdrowia Adamed Pharma.

Realizujemy ambitną strategię międzynarodowej ekspansji rozwijając działalność w Europie, Ameryce Południowej, Azji Południowo-Wschodniej oraz w regionie Półwyspu Arabskiego. Obecność w Davos, jednym z najważniejszych miejsc globalnej dyskusji o gospodarce i innowacjach, jest naturalnym krokiem dla firmy, która myśli o rozwoju międzynarodowym – mówi Wojciech Murawski, co-CEO Autopay.
Główni partnerzy Leaders Forum powered by Poland to Autopay, Adamed i Grupa Żabka.
Wśród pozostałych partnerów są m.in.: PKO BP, Orlen i Centralny Port Komunikacyjny.
Partnerem instytucjonalnym jest Konfederacja Lewiatan, organizator Europejskiego Forum Nowych Idei, a partnerem akademickim - Uniwersytet Warszawski.
Główny partner medialny Leaders Forum powered by Poland to grupa Ringier Axel Springer. Projekt wspierają medialnie również TVP World i TVP Info.











