Rośnie pula nagród w konkursie prac magisterskich „Teraz Polska Promocja i Rozwój”

Trwa 11. edycja konkursu „Teraz Polska Promocja i Rozwój” na najlepszą pracę magisterską dotyczącą Polski. Na laureatów czekają nagrody o łącznej wartości ok. 50 tys., które ufundowali m.in. Ministerstwo Rozwoju, Ministerstwo Spraw Zagranicznych i Instytut Adama Mickiewicza. Nagrodę ufundowała także – po raz pierwszy w dotychczasowej historii konkursu – Telewizja Polska.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

- W tym konkursie nie chodzi o sztukę dla sztuki i pisanie do szuflady, a o oryginalne, autorskie prace, które mogą zostać wdrożone przez biznes czy instytucje – mówi dr Jarosław Górski, współtwórca konkursu. - Zajmujemy się szeroko rozumianą promocją i rozwojem Polski. Wśród prac, które do nas trafiają, dominują te z dziedziny marketingu narodowego, promocji turystycznej i gospodarczej – dodaje.

Do konkursu zgłoszone mogą zostać te prace magisterskie, które zostały obronione nie wcześniej niż w styczniu 2016 r. Ich tematyka powinna dotyczyć polskiej marki narodowej, promocji, innowacyjności i konkurencyjności naszego kraju. Termin zgłoszeń został przedłużony. Prace można zgłaszać do 27 października 2017 r.

Dotychczasowa historia konkursu to niemal 700 prac magisterskich z kilkudziesięciu uczelni publicznych i niepublicznych z całej Polski, a przede wszystkim ponad 100 laureatów. Rokrocznie na uczestników konkursu czeka pula nagród o łącznej wartości ok. 50 tys. zł.

W tym roku autorzy prac magisterskich walczą o 3 nagrody główne oraz nagrody specjalne ufundowane przez:

·         Ministra Sportu i Turystyki dla najlepszej pracy dotyczącej konkurencyjności turystyki,

·         Ministra Spraw Zagranicznych dla najlepszej pracy dotyczącej promocji wizerunkowej Polski oraz promocji dyplomatycznej,

·         Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi dla najlepszej pracy dotyczącej konkurencyjności polskiej branży i produktów rolno-spożywczych oraz rozwoju obszarów wiejskich,

·         Ministra Rozwoju i Finansów dla najlepszej pracy magisterskiej dotyczącej konkurencyjności i rozwoju polskiej gospodarki,

·         Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego dla najlepszej pracy magisterskiej dotyczącej promocji polskiej kultury i dziedzictwa narodowego,

·         Instytut Adama Mickiewicza dla najlepszej pracy magisterskiej dotyczącej promocji kultury polskiej za granicą.

XI edycja konkursu „Teraz Polska Promocja i Rozwój” jest wyjątkowa. Po raz pierwszy w jego 10-letniej historii do puli trafia nagroda ufundowana przez przedstawiciela świata mediów. Do autora jednej z prac trafi nagroda Telewizji Polskiej SA o wartości 5 tys. zł.

Oprócz nagród pieniężnych laureaci mają szansę odbycia staży i praktyk w partnerskich instytucjach.

Skorzystały z nich m.in. laureatki dwóch poprzednich edycji konkursu. Katarzyna Gad, zwyciężczyni IX edycji Konkursu, odbyła staż w Ministerstwie Spraw Zagranicznych, a Katarzyna Matyjanko, laureatka ubiegłorocznej, jubileuszowej edycji konkursu, skorzystała z zaproszenia Agencji Rynku Rolnego. Jak obie przyznają, było do ważne doświadczenie:

Miałam okazję zobaczyć „od środka” to wszystko, czym zajmowałam się w swojej pracy magisterskiej – opowiada Katarzyna Gad. – Praca w Agencji dała mi możliwość zdobycia doświadczenia w sektorze energetyki odnawialnej, poznania wielu wartościowych ludzi i sprawdzenia się w nowej roli – dodaje Matyjanko.

W podobny sposób swoją karierę rozpoczął także Krzysztof Biliński, laureat VI edycji konkursu.Nagroda w konkursie otworzyła mi drzwi do Instytutu Adama Mickiewicza, gdzie odbyłem staż i do dziś pracuję – opowiada. – W trakcie studiów zainteresowałem się dyplomacją kulturalną i działalnością IAM. Pamiętam, jak kiedyś pomyślałem: „Fantastycznie byłoby tam pracować!”. I udało się to dzięki mojej pracy magisterskiej, która zawierała autorską koncepcję promocji Polski, oraz dzięki konkursowi „Teraz Polska Promocja i Rozwój” – dodaje.

- Rokrocznie przekonujemy się, jak wielki intelektualny potencjał drzemie w absolwentach szkół wyższych. - podsumowuje Krzysztof Przybył, prezes Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego. – Cieszymy się, że kolejne edycje konkursu wspierane są przez ministerstwa, agencje rządowe, instytuty i media. Tylko zaangażowanie ze strony najważniejszych instytucji w naszym kraju, gwarantuje, że wnioski z prac magisterskich zostaną zauważone i wdrożone, a nagradzane prace magisterskie będą miały realny wpływ na funkcjonowanie naszego kraju oraz w rozwój wiedzy na jego temat – dodaje.

Więcej informacji na temat konkursu: www.terazpolska.pl  

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu