Rośnie rynek badań marketingowych w Polsce

W roku 2005 całkowita szacunkowa wielkość rynku przekroczyła 481000 000 PLN.

masz
masz
Udostępnij artykuł:

Wynika z danych OFBOR (Organizacja Firm Badania Opinii i Rynku), która skupia obecnie 21 największych firm na polskim rynku.

Lista rankingowa za 2005 rok wg audytu OFBOR

 Lp.Nazwa FirmySprzedaż (PLN)1SMG/KRC80 639 187,122AC Nielsen49 691 909,623GfK Polonia44 678 351,404Grupa PENTOR35 458 894,815TNS OBOP32 871 840,056Grupa IPSOS27 660 197,007IQS and Quant Group26 226 105,328PBS Sopot18 811 601,629Synovate16 619 895,1210AGB12 585 517,97114P Research Mix10 325 561,0412Expert-Monitor7 165 058,1913ARC Rynek i Opinia5 282 572,0114ASM Kutno5 091 700,4515IMAS International3 821 677,7716Sesta3 402 587,9117CBM INDICATOR3 255 517,8418Fundacja CBOS2 417 382,5319Target Group2 361 396,6220ALMARES Instytut Doradztwa2 111 049,6121Opinia ABR1 663 575,4122MARECO Polska1 309 938,2623Estymator879 574,5724P & P Consulting285 639,51Zaudytowana suma obrotów394 616 731,75Szacowana wielkość rynkuWzrost rynku w stosunku do roku 2004 (w oparciu o obroty 23 firm, które wzięły udział w obu audytach za 2004 i 2005 rok)481 239 916,7716%

Źródło danych  OFBOR (Organizacja Firm Badania Opinii i Rynku) skupiająca obecnie 21 największych firm na polskim rynku, zapoczątkowała w 2000 roku audyt finansowy branży badań marketingowych w Polsce. Audyt ten jest corocznie przeprowadzany, przez wyselekcjonowanego przez Zarząd OFBOR niezależnego audytora, wg jednolitego standardu. Zapewnia to wiarygodność danych, ich porównywalność oraz pewność, że podawane obroty uwzględniają przepływy pieniężne między podmiotami zależnymi w ramach jednej grupy kapitałowej i pochodzą rzeczywiście z działalności badawczej. W audycie finansowym biorą udział także firmy niezrzeszone w OFBOR.

Oto dane dotyczące uczestnictwa w audytach finansowych organizowanych przez OFBOR:- rok 1999 - 14 firm,- rok 2000 - 17 firm,- rok 2001 - 20 firm,- rok 2002 - 20 firm,- rok 2003 - 24 firmy,- rok 2004 – 22 firmy.

W bieżącym roku audytowi za rok 2005 poddały się 24 agencje badawcze.

Począwszy od audytu za rok 2000 – OFBOR przyjął szacunkową wielkość całego rynku badawczego w poszczególnych latach na poziomie:

w roku 2000 - 306 000 000 PLN,w roku 2001 - 322 000 000 PLN,w roku 2002 - 330 000 000 PLN,w roku 2003 - 389 000 000 PLN,w roku 2004 - 415 000 000 PLN.

masz
Autor artykułu:
masz
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+