Rozdaliśmy siedem nagród dla najbardziej "Wpływowych 2025". Finał naszego konkursu

W czwartek, 23 października, podczas uroczystej gali w Reducie Banku Polskiego, redakcja Wirtualnemedia.pl ogłosiła zwycięzców konkursu "Wpływowi 2025". Kapituła konkursu nagrodziła firmy, rozwiązania i inicjatywy, które w ostatnim czasie najmocniej wpłynęły na rynek w siedmiu różnych kategoriach.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:
Rozdaliśmy siedem nagród dla najbardziej "Wpływowych 2025". Finał naszego konkursu
Rozdaliśmy siedem nagród dla najbardziej "Wpływowych 2025".

"Wpływowi 2025" to nasza chęć doceniania tych, których decyzje i produkty odczuli zarówno konsumenci, jak i konkurenci. Kapituła złożona z 13 doświadczonych menedżerów, inwestorów, przedsiębiorców i ekspertów rynku oceniała 21 nominowanych łącznie w 7 różnych kategoriach.

Finałem projektu była uroczysta gala z kolacją, na której bawiło się ponad 100 zaproszonych osób, wśród których znajdowali się członkowie Kapituły, nominowani, sponsorzy oraz goście. Wydarzenie prowadziła Kamila Kalińczak.

– Jako Wirtualnemedia.pl mamy konkursy i wydarzenia, na których doceniamy i spotykamy się ze światem mediów, PR i marketingu. Prawda jest jednak taka, że tego świata nie ma bez technologii i biznesu cyfrowego, dlatego żebyśmy, jako największy branżowy portal, mieli faktyczny "przegląd całego pola", chcieliśmy, by w naszym portfolio pojawił się ukłon także i w tę stronę. "Wpływowi" to nasz sposób na zauważenie firm i rozwiązań, które robią różnicę. Podczas analizowania tych 21 nominowanych towarzyszyły nam dwa uczucia: mieszanina dumy i podziwu, że takie projekty dzieją się w Polsce – mówi Michał Mańkowski, dyrektor wydawniczy i członek zarządu Wirtualnemedia.pl

O werdykcie zadecydowała Kapituła złożona z 13 przedsiębiorców, inwestorów i menedżerów, wśród nich znajdują się zewnętrzni eksperci: Łukasz Wejchert, Szymon Janiak, Artur Kurasiński, Jacek Amsterdamski, Rafał Agnieszczak, Małgorzata Węgierek, Elżbieta Gorajewska, Michał Rutkowski, Paweł Gala, dr hab. prof. SGH Dorota Niedziółka, Jan Domanik oraz Patryk Pallus i Anna Szuszkiewicz z ramienia Wirtualnych Mediów. Ich zadaniem było wskazanie projektów o największym wpływie, niekoniecznie największych lub najgłośniejszych.

Każdy z członków Kapituły po wspólnych obradach przyznawał nominowanym od 1 do 3 punktów. Wygrywał ten projekt, który zdobył ich najwięcej.

Wpływowy e-commerce

To nagroda za działania, które redefiniują zakupy online i zmieniają reguły gry.

© Wirtualnemedia.pl

1. miejsce - Sportano

2. miejsce - Erli

3. miejsce - Modivo/CCC

Uzasadnienie: Za błyskawiczną ekspansję nie tylko na Polskę, ale i na kilkanaście europejskich rynków. Za udowodnienie, że Polacy potrafią seryjnie tworzyć potężne platformy e-commerce. Spółka w tym roku obsłużyła już 2-milionowego klienta, a przychody rosną w tempie, które nie możne nie imponować — z 300 mln zł w zeszłym roku do planowanych 500 mln w 2025.

© Wirtualnemedia.pl

Wpływowa technologia

To nagroda za radykalne unowocześnienie modelu biznesowego i cyfrową transformację, metamorfozę lub wdrożenie. Szukamy firm i projektów, które pokazały, że odważne decyzje naprawdę zmieniają wszystko.

© Wirtualnemedia.pl

1. miejsce - Iceye

2. miejsce - Staffly

3. miejsce - Beyond.pl

Uzasadnienie: Głosami Kapituły okazało się, że to najbardziej dominujące zwycięstwo ze wszystkich kategorii. I każdy, kto choć trochę poznał tę firmę i jej historię, wie, że w pełni uzasadnione. To nominacja, a teraz już wiemy, że także nagroda, za rozwój kosmicznego biznesu w naprawdę kosmicznym stylu i tempie. Iceye, bo teraz już trudno ukrywać, że nie chodzi o tę firmę, zarządza największą na świecie konstelacją satelitów radarowych i dostarcza dane dla firm i rządów z całego świata. To "Wpływ" wykraczający daleko poza samą technologię.

© Wirtualnemedia.pl

Wpływowe AI

To nagroda za wykorzystanie sztucznej inteligencji w sposób, który realnie zmienia działanie firmy, branży lub życia użytkowników.

© Wirtualnemedia.pl

1. miejsce - Eleven Labs

2. miejsce - BielikAI

3. miejsce - Beespeaker

Uzasadnienie: Jedna z najgorętszych, o ile nie najgorętsza, tematyka w światowym biznesie. I tak się składa, że zwycięzca tej kategorii to jeden z najgorętszych na świecie projektów związanych ze sztuczną inteligencją. A do tego pochodzi z Polski. To nominacja, a teraz wiemy już, że także i nagroda za zbudowanie najlepszego na świecie zespołu badawczego w dziedzinie audio AI i rozwój globalnego biznesu, stawiając na inwestycje m.in. w Polsce. W krótkim czasie firma założona przez Polaków zdobyła międzynarodowe uznanie w wielu branżach i stała się synonimem dla konwertowania "text to speech" i generowania głosu z pomocą AI.

© Wirtualnemedia.pl

Wpływowa inicjatywa

To nagroda dla projektów, które edukują i zmieniają postawy społeczności. Nie chodzi o sam PR, ale o odwagę w działaniu i pokazanie, że biznes może być etyczny i zrównoważony.

© Wirtualnemedia.pl

1. miejsce - Fundacja Orange

2. miejsce - Miasto Stołeczne Warszawa

3. miejsce - Wakacje.pl

Uzasadnienie: Wpływ to nie tylko liczby i wzrosty – to także odpowiedzialność. Nie chodzi o PR, ale o odwagę w działaniu. A jeśli ktoś w swojej kampanii społecznej podejmuje temat, który de facto stoi w kontrze do całego biznesu firmy, to tym bardziej zasługuje na docenienie. Zwłaszcza jeśli robi to w tak ważnym temacie i tak dobrym stylu. Zwycięzcą kategorii "Wpływowa inicjatywa" jest Fundacja Orange za kampanię "Nie przescrolluj życia".

© Wirtualnemedia.pl

Partnerem kategorii Wpływowa inicjatywa był Polski Fundusz Rozwoju S.A.

– Jednym z celów strategicznych PFR jest wspieranie innowacyjności polskiego sektora prywatnego, w szczególności małych i średnich firm. Robimy to poprzez inwestycje bezpośrednie, inwestowanie typu venture oraz budowę i wspieranie ekosystemu innowacji. Dlatego szczególnie bliskie są nam firmy, które są laureatami konkursu Wpływowi - myślą nieszablonowo, tworzą zmiany i innowacje. Chcemy, żeby ich przykład i sposób działania stał się inspiracją i motywacją dla innych polskich przedsiębiorstw, które w przyszłości mają szansę stać się nowym motorem dalszego rozwoju polskiej gospodarki – mówi Jan Domanik, Chief Sustainability Officer w Polskim Funduszu Rozwoju S.A.

Wpływowa kultura cyfrowa

To nagroda dla tych, którzy zostawiają ślad nie w kodzie, ale w głowach. Doceniamy projekty, które wnoszą nową jakość do kultury online.

© Wirtualnemedia.pl

1. miejsce - Netflix

2. miejsce - Patronite

3. miejsce - HBO Max

To kategoria, w której odbyła się najbardziej zacięta walka w całym konkursie. Do ostatniego głosu członków Kapituły nie było wiadomo kto wygra. A finalnie o zwycięstwie zadecydowały zaledwie dwa punkty. Z tego starcia jednak zwycięsko wyszła firma, której wpływ trudno zakwestionować. To nagroda za znaczący wpływ na rozwój polskiego przemysłu filmowego dla firmy, która inwestuje zarówno w adaptacje kultowych produkcji, jak i w nowe, oryginalne, często odważne projekty, dając szansę młodym twórcom na zaistnienie i dotarcie do szerokiej publiczności. Zwycięzca tej kategorii lada chwila zacznie świętowanie 10 lat obecności w Polsce, a czy można lepiej zakończyć pierwszą dekadę funkcjonowania w Polsce, niż zdobywając nagrodę w kategorii "Wpływowa kultura cyfrowa"? Głosami Kapituły zwycięzcą został Netflix.

© Wirtualnemedia.pl

Partnerem kategorii Wpływowa kultura cyfrowa jest ORLEN.

– ORLEN od lat pełni rolę Mecenasa Kultury, wspiera inicjatywy, które pokazują, że sztuka ma wiele wymiarów. Dziś kultura to nie tylko muzea i galerie. Żeby mogła być dostępna dla wszystkich, musi dostosować się do współczesnych czasów, zaistnieć w przestrzeni cyfrowej. W świecie, w którym tempo zmian jest ogromne, a uwaga widza rozproszona szczególnego znaczenia nabiera umiejętność regularnego, powtarzalnego tworzenia i opowiadania historii, które nas poruszają, zostają z nami na dłużej. Netflix tę sztukę opanował do perfekcji, śmiało można powiedzieć, że stał się jednym z najważniejszych współczesnych zjawisk kulturowych — mówi Izabela Kruk, dyrektor biura komunikacji sponsoringowej w firmie ORLEN.

Wpływowy debiut

To nagroda za debiut, który odbił się szerokim echem. Doceniamy wyjście poza Polskę z usługą, ekspansję na nowe rynki lub zupełnie nowy projekt.

© Wirtualnemedia.pl

1. miejsce - Impact

2. miejsce - Flying Bisons

3. miejsce - Mediaboard

Uzasadnienie: Tutaj walka też była zacięta. Miejsce trzecie od drugiego dzielił zaledwie jeden punkt, a głosy Kapituły rozkładały się wyjątkowo równomiernie. To nagroda za debiut polskiego biznesu za granicą. Kapituła doceniła polski towar eksportowy, z którego możemy być dumni nie tylko w kraju, ale od niedawna także i za granicą. Zwycięzcą zostaje Impact, pierwszy polski kongres eksportowy, który od niedawna jest obecny nie tylko w Polsce, ale i w Rumunii, dzięki czemu wzmacnia pozycję marki na arenie międzynarodowej i otwiera przestrzeń do współpracy i wymiany idei w nowym regionie Europy.

© Wirtualnemedia.pl

Wpływowy game changer

To nagroda za realną wartość i innowacyjność usługi, produktu lub osobistego wkładu. Człowiek, firma, lub instytucja, która napędza i inspiruje rynek oraz faktycznie zmienia reguły gry.

© Wirtualnemedia.pl

1. miejsce - mObywatel

2. miejsce - inPost

3. miejsce - Żabka Group

Uzasadnienie: Żadna inna kategoria nie wzbudziła wśród Kapituły takiej dyskusji, choć ostateczny wynik głosowania był zaskakująco zgodny. "Wpływowy game changer" to główna kategoria konkursu "Wpływowi", w której zwyciężył projekt, z którego korzystają miliony Polaków. A dokładniej mówiąc ponad 10 milionów obywateli i obywatelek. To nagroda za pokazanie, że "państwowe" w świecie cyfrowym nie musi oznaczać gorsze. W tym przypadku może oznaczać nawet "bardzo dobre", "popularne" i "przydatne". Zwycięzcą zostaje mObywatel, który przez ostatnie 1,5 roku przeszedł najbardziej dynamiczny rozwój w swojej historii i udowodnił, że dobry projekt jest w stanie się obronić i być skutecznie prowadzonym niezależnie od tego, kto aktualnie sprawuje władzę w kraju.

© Wirtualnemedia.pl

Partnerem kategorii Wpływowy game changer są Polskie Porty Lotnicze.

[1/9] Źródło zdjęć: Wirtualnemedia.pl |
© Wirtualnemedia.pl

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Wybrano Młodzieżowe Słowo Roku. Co znaczy "szponcić"?

Wybrano Młodzieżowe Słowo Roku. Co znaczy "szponcić"?

Będzie wrogie przejęcie właściciela TVN? Konkurent Netfliksa nie składa broni

Będzie wrogie przejęcie właściciela TVN? Konkurent Netfliksa nie składa broni

VeloBank z nową kampanią wizerunkową na święta. Twarzą Magdalena Różczka

VeloBank z nową kampanią wizerunkową na święta. Twarzą Magdalena Różczka

Przejęcie w reklamie zewnętrznej domknięte. Digital Network zapłaciła z kredytu

Przejęcie w reklamie zewnętrznej domknięte. Digital Network zapłaciła z kredytu

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Kosmiczny sylwester TVP2. Tak wygląda spot promocyjny

Kosmiczny sylwester TVP2. Tak wygląda spot promocyjny