"Wpływowi 2025" to nasza chęć doceniania tych, których decyzje i produkty odczuli zarówno konsumenci, jak i konkurenci. Kapituła złożona z 13 doświadczonych menedżerów, inwestorów, przedsiębiorców i ekspertów rynku oceniała 21 nominowanych łącznie w 7 różnych kategoriach.
Finałem projektu była uroczysta gala z kolacją, na której bawiło się ponad 100 zaproszonych osób, wśród których znajdowali się członkowie Kapituły, nominowani, sponsorzy oraz goście. Wydarzenie prowadziła Kamila Kalińczak.
– Jako Wirtualnemedia.pl mamy konkursy i wydarzenia, na których doceniamy i spotykamy się ze światem mediów, PR i marketingu. Prawda jest jednak taka, że tego świata nie ma bez technologii i biznesu cyfrowego, dlatego żebyśmy, jako największy branżowy portal, mieli faktyczny "przegląd całego pola", chcieliśmy, by w naszym portfolio pojawił się ukłon także i w tę stronę. "Wpływowi" to nasz sposób na zauważenie firm i rozwiązań, które robią różnicę. Podczas analizowania tych 21 nominowanych towarzyszyły nam dwa uczucia: mieszanina dumy i podziwu, że takie projekty dzieją się w Polsce – mówi Michał Mańkowski, dyrektor wydawniczy i członek zarządu Wirtualnemedia.pl

O werdykcie zadecydowała Kapituła złożona z 13 przedsiębiorców, inwestorów i menedżerów, wśród nich znajdują się zewnętrzni eksperci: Łukasz Wejchert, Szymon Janiak, Artur Kurasiński, Jacek Amsterdamski, Rafał Agnieszczak, Małgorzata Węgierek, Elżbieta Gorajewska, Michał Rutkowski, Paweł Gala, dr hab. prof. SGH Dorota Niedziółka, Jan Domanik oraz Patryk Pallus i Anna Szuszkiewicz z ramienia Wirtualnych Mediów. Ich zadaniem było wskazanie projektów o największym wpływie, niekoniecznie największych lub najgłośniejszych.
Każdy z członków Kapituły po wspólnych obradach przyznawał nominowanym od 1 do 3 punktów. Wygrywał ten projekt, który zdobył ich najwięcej.
Wpływowy e-commerce
To nagroda za działania, które redefiniują zakupy online i zmieniają reguły gry.

1. miejsce - Sportano
2. miejsce - Erli
3. miejsce - Modivo/CCC
Uzasadnienie: Za błyskawiczną ekspansję nie tylko na Polskę, ale i na kilkanaście europejskich rynków. Za udowodnienie, że Polacy potrafią seryjnie tworzyć potężne platformy e-commerce. Spółka w tym roku obsłużyła już 2-milionowego klienta, a przychody rosną w tempie, które nie możne nie imponować — z 300 mln zł w zeszłym roku do planowanych 500 mln w 2025.
Wpływowa technologia
To nagroda za radykalne unowocześnienie modelu biznesowego i cyfrową transformację, metamorfozę lub wdrożenie. Szukamy firm i projektów, które pokazały, że odważne decyzje naprawdę zmieniają wszystko.

1. miejsce - Iceye
2. miejsce - Staffly
3. miejsce - Beyond.pl
Uzasadnienie: Głosami Kapituły okazało się, że to najbardziej dominujące zwycięstwo ze wszystkich kategorii. I każdy, kto choć trochę poznał tę firmę i jej historię, wie, że w pełni uzasadnione. To nominacja, a teraz już wiemy, że także nagroda, za rozwój kosmicznego biznesu w naprawdę kosmicznym stylu i tempie. Iceye, bo teraz już trudno ukrywać, że nie chodzi o tę firmę, zarządza największą na świecie konstelacją satelitów radarowych i dostarcza dane dla firm i rządów z całego świata. To "Wpływ" wykraczający daleko poza samą technologię.

Wpływowe AI
To nagroda za wykorzystanie sztucznej inteligencji w sposób, który realnie zmienia działanie firmy, branży lub życia użytkowników.
1. miejsce - Eleven Labs
2. miejsce - BielikAI
3. miejsce - Beespeaker
Uzasadnienie: Jedna z najgorętszych, o ile nie najgorętsza, tematyka w światowym biznesie. I tak się składa, że zwycięzca tej kategorii to jeden z najgorętszych na świecie projektów związanych ze sztuczną inteligencją. A do tego pochodzi z Polski. To nominacja, a teraz wiemy już, że także i nagroda za zbudowanie najlepszego na świecie zespołu badawczego w dziedzinie audio AI i rozwój globalnego biznesu, stawiając na inwestycje m.in. w Polsce. W krótkim czasie firma założona przez Polaków zdobyła międzynarodowe uznanie w wielu branżach i stała się synonimem dla konwertowania "text to speech" i generowania głosu z pomocą AI.

Wpływowa inicjatywa
To nagroda dla projektów, które edukują i zmieniają postawy społeczności. Nie chodzi o sam PR, ale o odwagę w działaniu i pokazanie, że biznes może być etyczny i zrównoważony.
1. miejsce - Fundacja Orange
2. miejsce - Miasto Stołeczne Warszawa
3. miejsce - Wakacje.pl

Uzasadnienie: Wpływ to nie tylko liczby i wzrosty – to także odpowiedzialność. Nie chodzi o PR, ale o odwagę w działaniu. A jeśli ktoś w swojej kampanii społecznej podejmuje temat, który de facto stoi w kontrze do całego biznesu firmy, to tym bardziej zasługuje na docenienie. Zwłaszcza jeśli robi to w tak ważnym temacie i tak dobrym stylu. Zwycięzcą kategorii "Wpływowa inicjatywa" jest Fundacja Orange za kampanię "Nie przescrolluj życia".
Partnerem kategorii Wpływowa inicjatywa był Polski Fundusz Rozwoju S.A.
– Jednym z celów strategicznych PFR jest wspieranie innowacyjności polskiego sektora prywatnego, w szczególności małych i średnich firm. Robimy to poprzez inwestycje bezpośrednie, inwestowanie typu venture oraz budowę i wspieranie ekosystemu innowacji. Dlatego szczególnie bliskie są nam firmy, które są laureatami konkursu Wpływowi - myślą nieszablonowo, tworzą zmiany i innowacje. Chcemy, żeby ich przykład i sposób działania stał się inspiracją i motywacją dla innych polskich przedsiębiorstw, które w przyszłości mają szansę stać się nowym motorem dalszego rozwoju polskiej gospodarki – mówi Jan Domanik, Chief Sustainability Officer w Polskim Funduszu Rozwoju S.A.

Wpływowa kultura cyfrowa
To nagroda dla tych, którzy zostawiają ślad nie w kodzie, ale w głowach. Doceniamy projekty, które wnoszą nową jakość do kultury online.
1. miejsce - Netflix
2. miejsce - Patronite
3. miejsce - HBO Max
To kategoria, w której odbyła się najbardziej zacięta walka w całym konkursie. Do ostatniego głosu członków Kapituły nie było wiadomo kto wygra. A finalnie o zwycięstwie zadecydowały zaledwie dwa punkty. Z tego starcia jednak zwycięsko wyszła firma, której wpływ trudno zakwestionować. To nagroda za znaczący wpływ na rozwój polskiego przemysłu filmowego dla firmy, która inwestuje zarówno w adaptacje kultowych produkcji, jak i w nowe, oryginalne, często odważne projekty, dając szansę młodym twórcom na zaistnienie i dotarcie do szerokiej publiczności. Zwycięzca tej kategorii lada chwila zacznie świętowanie 10 lat obecności w Polsce, a czy można lepiej zakończyć pierwszą dekadę funkcjonowania w Polsce, niż zdobywając nagrodę w kategorii "Wpływowa kultura cyfrowa"? Głosami Kapituły zwycięzcą został Netflix.

Partnerem kategorii Wpływowa kultura cyfrowa jest ORLEN.
– ORLEN od lat pełni rolę Mecenasa Kultury, wspiera inicjatywy, które pokazują, że sztuka ma wiele wymiarów. Dziś kultura to nie tylko muzea i galerie. Żeby mogła być dostępna dla wszystkich, musi dostosować się do współczesnych czasów, zaistnieć w przestrzeni cyfrowej. W świecie, w którym tempo zmian jest ogromne, a uwaga widza rozproszona szczególnego znaczenia nabiera umiejętność regularnego, powtarzalnego tworzenia i opowiadania historii, które nas poruszają, zostają z nami na dłużej. Netflix tę sztukę opanował do perfekcji, śmiało można powiedzieć, że stał się jednym z najważniejszych współczesnych zjawisk kulturowych — mówi Izabela Kruk, dyrektor biura komunikacji sponsoringowej w firmie ORLEN.
Wpływowy debiut
To nagroda za debiut, który odbił się szerokim echem. Doceniamy wyjście poza Polskę z usługą, ekspansję na nowe rynki lub zupełnie nowy projekt.

1. miejsce - Impact
2. miejsce - Flying Bisons
3. miejsce - Mediaboard
Uzasadnienie: Tutaj walka też była zacięta. Miejsce trzecie od drugiego dzielił zaledwie jeden punkt, a głosy Kapituły rozkładały się wyjątkowo równomiernie. To nagroda za debiut polskiego biznesu za granicą. Kapituła doceniła polski towar eksportowy, z którego możemy być dumni nie tylko w kraju, ale od niedawna także i za granicą. Zwycięzcą zostaje Impact, pierwszy polski kongres eksportowy, który od niedawna jest obecny nie tylko w Polsce, ale i w Rumunii, dzięki czemu wzmacnia pozycję marki na arenie międzynarodowej i otwiera przestrzeń do współpracy i wymiany idei w nowym regionie Europy.

Wpływowy game changer
To nagroda za realną wartość i innowacyjność usługi, produktu lub osobistego wkładu. Człowiek, firma, lub instytucja, która napędza i inspiruje rynek oraz faktycznie zmienia reguły gry.
1. miejsce - mObywatel
2. miejsce - inPost
3. miejsce - Żabka Group
Uzasadnienie: Żadna inna kategoria nie wzbudziła wśród Kapituły takiej dyskusji, choć ostateczny wynik głosowania był zaskakująco zgodny. "Wpływowy game changer" to główna kategoria konkursu "Wpływowi", w której zwyciężył projekt, z którego korzystają miliony Polaków. A dokładniej mówiąc ponad 10 milionów obywateli i obywatelek. To nagroda za pokazanie, że "państwowe" w świecie cyfrowym nie musi oznaczać gorsze. W tym przypadku może oznaczać nawet "bardzo dobre", "popularne" i "przydatne". Zwycięzcą zostaje mObywatel, który przez ostatnie 1,5 roku przeszedł najbardziej dynamiczny rozwój w swojej historii i udowodnił, że dobry projekt jest w stanie się obronić i być skutecznie prowadzonym niezależnie od tego, kto aktualnie sprawuje władzę w kraju.
Partnerem kategorii Wpływowy game changer są Polskie Porty Lotnicze.











