Rusza kampania „Oglądaj legalne”. Będą znaki jakości dla serwisów

IAB Polska rozpoczyna akcję „Oglądaj legalne” promującą legalną dystrybucję treści wideo w internecie. W ramach kampanii serwisom zawierającym legalne wideo będą przyznawane potwierdzające to znaki jakości.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Kampania „Oglądaj legalne” oprócz promocji legalnie udostępnianego wideo w internecie ma na celu pomoc użytkownikom w identyfikowaniu takich materiałów. Okazuje się bowiem, że polscy internauci mają duże problemy z rozpoznawaniem serwisów, w których filmy czy programy telewizyjne są dystrybuowane zgodnie z prawem.

Na potrzeby akcji uruchomiono serwis ogladaj-legalne.pl, w którym można zapoznać się z informacjami na temat skali zjawiska legalnej dystrybucji wideo w polskim internecie. Na stronie publikowane będą także analizy i raporty z badań z zakresu świadomości użytkowników na temat legalnej dystrybucji wideo online

Ponadto IAB Polska w ramach kampanii będzie przyznawać znak jakości serwisom, które legalnie dystrybuują treści wideo. Takie oznaczenia otrzymały już współpracujące przy akcji strony Cineman.pl, Interia.tv, Ipla, Iplex.pl, Kinoplex.pl, VoD.Onet.pl i Wp.tv. Kolejne wnioskujące o to witryny będą weryfikowane są m.in. przez dystrybutorów filmowych.

- Chcemy, aby nasz sektor kojarzył się z jakością usług i legalnością. Jako największa organizacja branży internetowej staramy się promować dobre praktyki - uzasadnia Piotr Kowalczyk, prezes zarządu IAB Polska. - Chcemy też zachęcić do refleksji na temat tego, gdzie kierujemy budżety reklamowe i czy reklamujemy marki naszych klientów w bezpiecznym kontekście, w serwisach mogących dać gwarancję legalności wszystkich swoich treści - dodaje.

Oprócz serwisów, które otrzymały już znak jakości „Oglądaj legalne”, przy kampanii współpracują firmy Canal+, Net, Weltbild Polska, Atmedia, IDM.net, ISTV Media, Fabryka e-biznesu, MediaCom, Monolith, Viacom i Gutek.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą