Ruszył konkurs Znajdź Haka na Raka

485 osób, 19 dni nieprzerwanej pracy i tylko jeden projekt. Prosto z Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji ogłoszono konkurs „Znajdź Haka na Raka”, w ramach którego młodzież zaprojektuje kampanię, mającą na celu edukację społeczeństwa nt. profilaktyki nowotworów układu chłonnego – chłoniaków. Wraz z przedstawieniem briefu, ruszyły prace kreatywne o bez wątpienia największej skali w całej polskiej branży reklamowej.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Rozpoczął się konkurs „Znajdź Haka na Raka”. 485 osób, czyli 84 zespoły młodych ludzi ze wszystkich województw w Polsce, pracuje w tym samym czasie nad jednym projektem – kampanią społeczną ukierunkowaną na profilaktykę nowotworową. Efekty tych działań już w czerwcu zobaczy cała Polska.

W konkursie „Znajdź Haka na Raka” każdy z zespołów pracuje nad własnym pomysłem kampanii społecznej. Uczestnicy przez prawie miesiąc opracowują koncepcje spotu reklamowego, radiowego, plakatu, hasła reklamowego, a także strony internetowej. Z tych prac Jury Programu już w maju wybierze najciekawszy pomysł, który zostanie następnie zrealizowany i wyemitowany w całej Polsce.

„Nawet w światowych agencjach reklamowych, nad koncepcją kampanii pracuje zespół kreatywnych składający się maksymalnie z kilkunastu osób. Tymczasem w konkursie «Znajdź Haka na Raka» mamy aż 485 młodych ludzi i to daje nam niesamowite możliwości, a jednocześnie pokazuje ogromną skalę tego przedsięwzięcia” – komentuje Jerzy Toczyski, Dyrektor Zarządzający GlaxoSmithKline, Partner Strategiczny Programu „Mam Haka na Raka”.

Koncepcja konkursu „Znajdź Haka na Raka” czerpie z koncepcji tzw. „burzy mózgów”, zgodnie z którą w jednym czasie grupa ludzi poszukuje wspólnie pomysłów na realizację danego celu, by w końcowym etapie wybrać ten najlepszy. To podejście i zaangażowanie młodzieży, sprawdziło się już bardzo dobrze w poprzednich edycjach Programu. Do tej pory w ramach Ogólnopolskiego Programu dla Młodzieży „Mam Haka na Raka” powstało 6 niezwykle kreatywnych i odważnych kampanii. Wśród nich m.in. kampania „Zabezpiecz tyły. Zrób kolonoskopię” w klimacie mafijnego filmu, „Nie wiąż się z papierosem” – o kobiecie, która zawarła związek małżeński ze swoim… nałogiem czy też „Nie pakuj się do trumny, zrób cytologię”, w której okazuje się, że kobieta, która na pierwszy rzut oka pakuje się na wyjazd, tak naprawdę pakuje się do trumny.

„Młodzi ludzie mają niesamowity dar poruszania trudnych tematów w przystępny, ale jednocześnie niekonwencjonalny sposób. Ogrom wiedzy nt. nowotworów, który zdobyli przez cały okres trwania Programu potrafią bowiem zawrzeć w jednym, łapiącym za serce, haśle reklamowym. Ich kreatywność jest w tym Programie szczególnie cenna, bo to ona przekonuje ludzi do profilaktyki nowotworowej, a tym samym ratuje ich życie” – mówi dr Janusz Meder, Prezes Polskiej Unii Onkologii.

Projektowanie kampanii promującej walkę z nowotworem to II etap 7. edycji kultowego już Programu dla młodzieży „Mam Haka na Raka”. Tegoroczna edycja jest dedykowana nowotworom układu chłonnego – chłoniakom. Z 636 zespołów Jury zaprosiło do konkursu „Znajdź Haka na Raka” 84 drużyny. To właśnie one będą projektować kampanię społeczną, którą cała Polska pozna już w czerwcu na wielkiej Gali Finałowej „Mam Haka na Raka” w Warszawie.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów