Działania są elementem strategii projektu „Gdańsk Światowa Stolica Bursztynu” na lata 2023-2033, ogłoszonej w czasie wiosennej edycji Międzynarodowych Targów Bursztynu i Biżuterii Amberif 2024.
Kampania „Potencjał ukryty w bursztynie” ma na celu ukazanie nie tylko estetycznych walorów, ale także praktycznego zastosowania bursztynu w codziennym życiu oraz jako elementu nowoczesnych stylizacji i dekoracji. Działania będą skoncentrowane na prezentowaniu szerokich możliwości, jakie oferuje ten szlachetny surowiec, zachęcając młodych ludzi do zgłębienia jego świata.
– Miasto Gdańsk od lat promuje bursztyn, ale teraz chcemy zwrócić się z tym przesłaniem do młodszych pokoleń. Dla wielu z nich „bałtyckie złoto” kojarzy się z biżuterią dla starszych, składnikiem leków i kosmetyków, czy też z tradycyjnymi pamiątkami z nadmorskich miast. Nasza kampania ma na celu przełamanie tych stereotypów i pokazanie bursztynu jako atrakcyjnego i wszechstronnego materiału – zapowiada Ignacy Bochinski, partner i współwłaściciel agencji Kerris.

Szeroko zakrojona kampania marketingowa, mająca na celu zmianę postrzegania bursztynu, obejmuje również współpracę z influencerami i wydawcami. Agencja skupi się również na wykorzystaniu narzędzi takich jak Meta, TikTok oraz Google Display Network, aby efektywnie dotrzeć do młodszej grupy odbiorców i maksymalnie zwiększyć świadomość bursztynu jako elementu współczesnej mody i wyjątkowego stylu.
W ramach kampanii Kerris stworzy serwis contentowy, który przedstawi oblicze bursztynu w nowocześniejszej formie. Znajdą się w nim wywiady ze współczesnymi bursztynnikami, katalog wyselekcjonowanych produktów, oraz artykuły odkrywające potencjał bursztynu.











