Wartość globalnego rynku esportu przekroczy w tym roku miliard dolarów. Większość kibiców to milenialsi

W tym roku przychody z tytułu wydarzeń i relacji na żywo związanych z esportem przekroczą na świecie po raz pierwszy miliard dolarów. Najszybciej rynek ten rozwija się w Chinach i Ameryce Północnej - szacują eksperci Deloitte.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Wartość globalnego rynku esportu przekroczy w tym roku miliard dolarów.  Większość kibiców to milenialsi

Deloitte szacuje, że w tym roku przychody z relacji i wydarzeń na żywo wyniosą globalnie 545 mld dolarów, z czego miliard z samego esportu. Jeszcze w 2015 roku przychody w skali globalnej z tego tytułu wynosiły 325 mln dolarów. Największa liga esportowa - Electronic Sports League - liczy obecnie 6 mln zawodników, grających w 0,5 mln drużyn.

- W dalszym ciągu niewiele osób wie, o co chodzi w esporcie. Nie rozumieją, że rywalizacja graczy komputerowych może przyciągać fanów i pieniądze, ale to już stało się faktem. Jednocześnie kibice przeceniają obecny rozmiar rynku, wierząc, że roczne przychody liczone są już w miliardach dolarów i porównując go do sportów tradycyjnych. Do tego jeszcze daleka droga - mówi Marcin Diakonowicz, partner, lider sports business group w Deloitte.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/intel-extreme-masters-i-esl-gdzie-transmisje-tvp-sport-facebook-youtube-sport-tvp-pl ##

Tylko w Niemczech szacuje się, że przychody z esportu w 2018 roku wyniosą 90 mln euro, w 2019 roku będzie to 110 mln, a w kolejnym 130 mln euro. Struktura przychodów w esporcie jest bardzo podobna jak w sporcie tradycyjnym. Są to przede wszystkim najszybciej rozwijające się sponsoring i wpływy komercyjne, a także wpływy z biletów oraz zawartości premium. Według badań Deloitte, w Niemczech 16 proc. kibiców w wieku od 25 do 34 lat jest w stanie zapłacić za dodatkowe treści wysokiej jakości.

W 2016 roku kibice sportów elektronicznych spędzili łącznie sześć miliardów godzin, śledząc wydarzenia z nimi związane. Było to pięć razy więcej niż w 2010 roku. Połowę tego czasu przed komputerami spędzili widzowie z Chin.

75 proc. kibiców e-sportu to osoby w wieku od 18 do 34 lat, w większości to mężczyźni. Świadomość co do tego, czym jest e-sport, maleje wraz z wiekiem. W grupie osób od 14 do 18 lat termin ten i jego znaczenie zna 45 proc. ankietowanych. W grupie respondentów powyżej 65 lat odsetek ten maleje do 7 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/esport-co-to-jest-charakterystyka-fana-raport-nielsen-esports ##

Jak wygląda obecnie sytuacja esportu w Polsce? Według prognoz zawartych w raporcie firmy PayPal i SuperData, w 2018 roku liczba unikalnych polskich widzów esportu będzie bliska 850 tys. i wzrośnie o 29 proc. rok do roku.

grafika

- W dużej mierze wynika to z wykorzystania twórczości youtuberów i streamerów do promowania turniejów, drużyn i eventów. Na dodatek atrakcyjność medialna esportu jest skumulowana tylko w komunikacji digitalowej. Po wejściu do ramówek telewizyjnych przekroczymy kolejny próg zainteresowania oraz możliwości generowania wzrostu dochodów – mówi Wojciech Jeznach, członek zarządu Fantasy Expo.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online