Rynek kanałów sportowych w sierpniu wzrósł o 42 proc., TVP Sport i Eurosport 1 najchętniej oglądane

W sierpniu 2021 roku najchętniej oglądanym kanałem sportowym był TVP Sport, a na podium znalazły się jeszcze Eurosport 1 i Polsat Sport. Większość stacji sportowych odnotowała duże wzrosty oglądalności, cały segment w ciągu roku urósł o 42 proc. - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

mk
mk
Udostępnij artykuł:

Udział TVP Sport w sierpniu 2021 roku wyniósł 1,46 proc. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej wynik zwiększył się o 45,56 proc. - wynika z udostępnionej portalowi Wirtualnemedia.pl analizy Havas Media Group opracowanej na podstawie danych Nielsen Audience Measurement. Stacja w sierpniu szeroko relacjonowała IO 2020, a także nadawała szereg programów specjalnych poświęconych imprezie.

Drugie miejsce zajął Eurosport 1, którego udział poszedł do góry o 110,88 proc. do poziomu 0,80 proc. Stacja ta również relacjonowała IO.

Podium uzupełnia Polsat Sport. Wynik stacji maju wyniósł 0,50 proc. Zwiększył się o 89,43 proc.

Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł kanał Fightklub, którego wynik zwiększył się o 400 proc. do 0,005 proc.

Z kolei największy spadek, wynoszący 58,55 proc. do 0,01 proc., odnotowała stacja nSport+.

Rynek kanałów sportowych wzrósł o 42 proc.

Sumaryczny rynkowy udział wszystkich stacji sportowych na polskim rynku (monitorowanych przez Nielsen Audience Measurement) w sierpniu 2021 roku wyniósł 3,67 proc. Względem sierpnia 2020 roku wzrost wyniósł 41,95 proc. Na przełomie lutego i marca 2020 roku z powodu wybuchu pandemii COVID-19 w trybie nagłym odwołano niemal wszystkie sportowe imprezy na świecie, co spowodowało gwałtowny spadek oglądalności kanałów sportowych. Stopniowe wznawianie wydarzeń sportowych (m.in. lig piłkarskich) rozpoczęło się w maju ub.r.

grafika

Eleven Sports 2 z największym wzrostem w 16-49, Eleven Sports 1 stracił najwięcej

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 pierwsze miejsce w sierpniu br. również zajął TVP Sport, którego udział wyniósł 1,14 proc., po wzroście o 42,59 proc.

Z piątego na drugie miejsce awansował Eurosport 1 (0,58 proc.; + 249,40 proc.). Podium uzupełnia Polsat Sport (0,28 proc.; + 39,60 proc.).

W tym ujęciu najwięcej zyskał Eleven Sports 2 (było to 362,50 proc. do 0,04 proc. udziału). Z kolei najwięcej w tej grupie stracił Eleven Sports 1 (48,80 proc. do 0,15 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-kanaly-muzyczne-maj-2021-polo-tv-eska-tv-liderzy,7170164497176193a ##

Łączny SHR% wszystkich stacji wyniósł tutaj 2,93 proc. (wzrost o 41,44 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online