Rynek przeglądarek internetowych: Chrome znowu w górę, IE dalej traci

Chrome znów zbliżył się do Internet Explorera na globalnym rynku internetowych przeglądarek. Za to w Polsce aplikacja Google zanotowała spadek udziału, na czym zyskał liderujący Firefox.

km
km
Udostępnij artykuł:

Z danych StatCounter wynika, że w kwietniu tego roku Chrome miał w skali globalnej 31,23 proc. udziału w rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 30,87 proc. w marcu.

Tymczasem Internet Explorer Microsoftu zanotował w tym samym czasie spadek z 34,81 proc. do 34,07 proc. rynkowego udziału.

Na trzecim miejscu znalazł się w kwietniu Firefox (24,87 proc.), a pierwszą piątkę uzupełniły przeglądarki Safari firmy Apple (7,13 proc.) i Opera (1,72 proc.).

grafika

W Polsce zdecydowanym liderem pozostaje Firefox, który między marcem a kwietniem zanotował wzrost z 47,11 proc. do 48,08 proc. udziału w naszym rynku. Straciły na tym Chrome i Internet Explorer, których rynkowy udział zmalał odpowiednio z 26,07 proc. do 25,53 proc. oraz z 15,83 proc. do 15,47 proc. Kolejne miejsca zajęły przeglądarki Opera (8,91 proc.) i Safari (1,51 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

New Balance MADE in USA
Materiał reklamowy

New Balance MADE in USA

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]