Media pozainternetowe zarobiły na reklamach od stycznia do października br. 24,4 mld zł - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (obejmuje dane cennikowe netto, bez rabatów). Było to 6,2 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2014 roku.
Tymczasem z szacunków SMG wynika, że wpływy reklamowe netto wszystkich mediów (wraz z internetem) wyniosły w trzech kwartałach br. 5,37 mld zł i były 4 proc. wyższe niż przed rokiem (zobacz szczegóły).
Ponad połowa budżetów reklamowych w omawianym okresie trafiła do telewizji – było to 13,3 mld zł (wzrost o 0,6 proc.). Stacje radiowe zarobiły w tym roku 24,2 proc. więcej niż przed rokiem – 4,4 mld zł, a magazyny zwiększyły wpływy o 18,6 proc. - do 2,9 mld zł. Wzrost zanotowała też branża indoorowa – o 88,9 proc., do 33,7 mln zł.
W tym roku reklamodawcy więcej wydali też na reklamę zewnętrzną - zainwestowali 4,9 proc. więcej (blisko 1,3 mld zł).

Marketerzy zredukowali z kolei nakłady na reklamę w gazetach i w kinach. Wydatki na reklamę w dziennikach spadły o 0, 2 proc., do blisko 1,3 mld zł, a na reklamę kinową – o 4,4 proc., do 1,1 mld zł.











