Nielsen: reklama telewizyjna w I kwartale warta 6,44 mld zł

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w pierwszym kwartale 2019 roku były o 4 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

W zeszłym kwartale polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 8,40 mln spotów reklamowych, o 2,18 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały one 51,90 tys. godzin (rok wcześniej czas ten wyniósł 51,88 tys. godzin).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-telewizji-i-kwartal-2019-tvp1-i-tvn-liderami,7171090383619713a ##

Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach w pierwszym kwartale 2019 roku wyniosły łącznie 6,44 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 4,28 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

grafika

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 933,87 mln zł, odnotował w zeszłym kwartale Polsat. Jego przychody były o 3,84 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zmniejszyły się o 2,50 proc. do 657,88 mln zł.

Podium uzupełnia TVP2 (382,83 mln zł; wzrost o 13,53 proc.), a oczko niżej znalazła się TVP1 (348,08 mln zł; + 3,58 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się TVN7 z wpływami na poziomie 131,76 mln zł i wzrostem o 4,22 proc.

20. miejsce zajął kanał Zoom TV, który zanotował największy wzrost w top 20 - wynoszący 41,54 proc. do 59,88 mln zł.

grafika

Najwięcej na reklamę w telewizji - 263,48 mln zł - w pierwszym kwartale 2019 roku wydała firma Aflofarm. Jej wydatki spadły rok do roku o 16,99 proc. Kolejne miejsca zajęły: Polpharma (199,08 mln zł; do góry o 24,84 proc.) i Pharmacia (195,98 mln zł; - 6,54 proc.).

grafika

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"