Rynek reklamy zewnętrznej: wzrost wartości sprzedaży o 2,4 proc. w pierwszym kwartale tego roku

Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej szacuje, że wartość sprzedaży reklam na nośnikach OOH w pierwszym kwartale tego roku wyniosła 101,7 mln zł - o 2,4 proc. więcej w porównaniu do analogicznego okresu zeszłego roku.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

Dwie trzecie przychodów ze sprzedaży reklamy zewnętrznej generują cztery sektory - media, handel, telekomunikacja i żywność. W każdym z nich odnotowano jednoprocentowy wzrost wartości sprzedaży. Na ten obszar reklamy wzrosły wydatki w firmach z branż finansowej i motoryzacyjnej (stanowią ok. 5 proc. wartości całego rynku).

Jak podkreśla Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej (IGRZ), w ciągu ostatnich trzech lat w Polsce zmniejszyła się ilość powierzchni reklamowej na nośnikach zewnętrznych. - Przy porównywalnych do ubiegłego roku wydatkach na reklamę OOH należy wnioskować, że wzrosły jednostkowe ceny sprzedaży przedmiotowych powierzchni. Dlatego rokowania dotyczące wykorzystania reklamy OOH w akcjach promocyjno-reklamowych muszą być pozytywne. W momencie wprowadzenia na rynek w szerszym zakresie nośników wykorzystujących nowoczesne technologie ten rozwój może jeszcze przyspieszyć - szacują eksperci IGRZ.

W zakresie reklamy tranzytowej głównymi graczami na rynku pozostają AMS oraz Business Consulting, dalej Ströer Polska, Synergic, Clear Channel Poland oraz Warexpo. W ciągu trzech pierwszych miesięcy 2018 roku wielkość sprzedaży tego segmentu reklamy zewnętrznej wyniosła ponad 7,5 mln, co stanowi wzrost o 29,3 proc. w relacji rdr. - Należy spodziewać się, że w najbliższych dwóch latach cyfrowy przekaz informacyjno-reklamowy stanie się w tranzycie dominujący - przewiduje IGRZ.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jet-line-zbadal-ile-osob-moze-obejrzec-tablice-reklamowe-motorway ##

W pierwszym kwartale sprzedaż w segmencie DOOH wyniosła ponad 10 mln zł i była wyższa o 35 proc. w porównaniu do analogicznego okresu z zeszłego roku aniżeli w tym samym okresie ubiegłego roku o ponad 35 procent. Raport Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej podkreśla jednak, że w ciągu ostatniego roku na rynku pojawiły się nowe podmioty (Q1 2017 ca. 55 proc. rynku; Q1 2018 ca. 66 proc. rynku).

Autorzy raportu przewidują, że sprzedaż reklamy OOH w 2018 roku powinna wzrosnąć w granicach 3,5 do 5,5 procent w stosunku do roku 2017.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/radni-sopotu-przyjeli-uchwale-krajobrazowa-osiem-stref-ekspozycji-reklam-do-4-lat-na-dostosowanie-sie ##

W całym ubiegłym roku wydatki na reklamę zewnętrzną wyniosły 484,3 mln zł (o 1,7 proc. mniej w skali roku). W ostatnim kwartale ub.r. nakłady na reklamę zewnętrzną były o 5,7 proc. w relacji rdr. i wyniosły 139,4 mln zł.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji