„Rzeczpospolita” testuje nowy serwis internetowy w RWD. CMS od NewsCycle Solutions

Nowa odsłona serwisu internetowego „Rzeczpospolitej” (Gremi Business Communication) została udostępniona w wersji testowej. - To koniec pierwszego etapu cyfryzacji dziennika - informuje Wirtualnemedia.pl Marcin Kowalczyk, szef pionu cyfrowego w wydawnictwie.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Nowa odsłona serwisu „Rzeczpospolitej”, działającego pod adresem Rp.pl, ma inną szatę graficzną i układ niż dotychczasowa. Menu główne jest podzielone na dwie części: górną - zawierającą trzy podstawowe sekcje (Wydarzenia, Ekonomia, Prawo), oraz boczną - z poszczególnymi kategoriami i podkategoriami. Obie części menu są widoczne cały czas przy przewijaniu strony w dół (boczną można zwinąć).

Na stronach głównych poszczególnych sekcji są większe tytuły i grafiki. Ponadto bardziej wyeksponowano przyciski odsyłające do portali społecznościowych.

Serwis - udostępniony na razie pod adresem beta.rp.pl - działa w technologii Responsive Web Design, co oznacza, że automatycznie dostosowuje się do wielkości ekranu urządzenia, na którym jest przeglądany.

Przypomnijmy, że we wrześniu br. strony Gremi Business Communication z kategorii biznesowo-prawnej zanotowały 828,9 tys. użytkowników i 8,51 mln odsłon krajowych, a z kategorii informacyjno-publicystycznej - 683,1 tys. użytkowników i 10,06 mln odsłon krajowych (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz jego pełne wyniki).

grafika

Marcin Kowalczyk, szef pionu cyfrowego Gremi Business Communication, w rozmowie z Wirtualnemedia.pl podkreśla, że nowa wersja portalu Rp.pl to tylko najbardziej widoczna część zmian w wydawnictwie wprowadzanych w kierunku cyfryzacji. Zakończyło się już wdrażanie nowego CMS-u, z którego korzystają dziennikarze, redaktorzy i graficy.

CMS został kupiony od firmy NewsCycle Solutions oferującej podobne rozwiązania wydawcom z całego świata. - Jest on przystosowany do zarządzana treściami w wielu kanałach: od mobile, przez social media, po tradycyjny internet - opisuje Kowalczyk.

W serwisie działa również technologia od firmy MPP Global Solutions służąca do zarządzania treściami w płatnym dostępie. - Postawiliśmy na narzędzia globalne, ponieważ chociaż nie są najtańsze, to ustanawiają nowe standardy, a do tego zapewniają pełne wsparcie przy ewentualnych modyfikacjach - tłumaczy Marcin Kowalczyk.

Krótkie informacje i odnośniki do nowej wersji Rp.pl pojawiły się już na obecnej domyślnej stronie głównej portalu oraz w papierowym wydaniu „Rzeczpospolitej”. - Chcemy zachęcać czytelników naszej wersji papierowej do korzystania ze strony internetowej, aktualizowanej przez całą dobę. Liczymy też na pozyskanie nowych użytkowników - deklaruje Kowalczyk. Dodaje, że o aktualności różnych wersji dziennika świadczy choćby to, że od drugiej połowy września jego wydanie elektroniczne „Rzeczpospolitej” jest udostępniane już poprzedniego dnia o godz. 21 (więcej na ten temat).

Nowa wersja Rp.pl będzie testowana do końca br., po czym definitywnie zastąpi obecną odsłonę portalu.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"